Finns det någon självreglerande golvvärmefolie?

141 läst  5 svar

Sida 1 av 1
  1. T
    Medlem Nivå 10
    Ja, som rubriken antyder undrar jag om det finns något helt självreglerande golvvärmesystem i folieform? Det enda jag hittar när jag googlar är intelliohm, vilket inte finns kvar och vars tillverkare tydligen kursade för några år sedan. Någon som känner till något liknande?

Mvh,
    ToRy

2. R
    Medlem · Nivå 11
    Svar nej ,inte mig veterligt med självreglerande folie , det enda som kan kallas självreglerande
    är värmekabel , men det är med sanningen inte riktigt , allt som ska värma/kyla måste
    styras med någon form av termostat

3. T
    Medlem Nivå 10
    Hmmm... jag var rädd för det svaret. ;)

Intelliohm-systemet var ju riktigt smart. Synd de inte fick det att fungera ekonomiskt, över tid, produktionsmässigt, eller vad det nu var som gick snett.
    Hade varit skönt att slippa bry sig om placeringen av mattor, skåp, sängar och annat... Nåväl...

4. Peter2400
    Medlem · Nivå 16
  5. T
    Medlem Nivå 10
    Egentligen är det väl mest enkelheten att lägga folie som lockar. Gott att slippa flytspackla och försöka få det helt plant. Enklare att bara lägga ut folie på foam rätt på spångolvet och sen laminat på det. Däremot kanske det kan vara något för badrummet, för jag har inte hittat någon folie som är godkänd för våtutrymme heller. (y)

Hann bara kolla lite snabbt på T2 men hittar inga läggningsanvisningar. Läggs det i någon form av spridningsplåt eller spacklas den?

Tack för tipset! :D

Edit: Såg nu att T2 går att lägga i "avjämningsmassa" eller i någon form av isolerskiva. Skivan låter dyr. :crysmile:Redan grundprodukten är nästan dubbelt så dyr som vanlig folie... Får räkna på all kringutrustning också....

6. Peter2400
    Medlem · Nivå 16
    Tycker faktiskt det verkar svårare att lägga ut folie, det ska ju kopplas och anpassas efter rummet också.
    Om man som jag tolkar det, kan lägga ut kabeln i princip som man vill, till och med dra den i väggen och sedan lägga på 10mm flytspackel, så tycker jag det verkar enklare.
    Ska tids nog lägga klinker i vår hall, har tänkt använda t2 röd då.

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: