Hola alla kunniga,

Jag ska byta ut min kamin, men många gillar ju de gamla grejerna så jag undrar om det finns en marknad för en sådan här:

Gammal kamin av märket Ankarsrum Viking stående framför en tegelvägg, med tillhörande eldstadsplatta och askhink bredvid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Om ja.. var då? Närbild av en gammal kamin med en skylt som visar "Nr 79 Ankarsrum" ingraverat i metall.
Skapa konto

Antik kamin av märket Viking med dekorerad frontpanel och smutsig asklåda, fotograferad framför en tegelvägg.
Skapa konto
Svart, gammaldags gjutjärnskamin i ett rum med tegelvägg, trägolv och träpanel på väggarna. Kamin kopplad till skorsten via svart rör.
Skapa konto
Gammal svart kamin installerad vid en tegelvägg, omgiven av ett trägolv och med en askkopp under.
Skapa konto

• Gilla
Maria T
  • Laddar…

Bästa svaret

Det finns det absolut, kör ut den på Blocket 👍

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Du får säkert flera tusen

• Gilla
coupas
  • Laddar…
Okej! Tack!

Kör ut den för ett par tusen så får vi se :)

Jag tror du kan få mer , beroende på var i landet den finns. Kolla slutpriser på tradera och vadärdenvärd.se

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
C coupas skrev:
Hola alla kunniga,

Jag ska byta ut min kamin, men många gillar ju de gamla grejerna så jag undrar om det finns en marknad för en sådan här:

[bild]

Om ja.. var då? [bild]
[bild][bild][bild]
Skulle gärna köpa den!:)

Maria T
Jag hade tre kaminer liknande din, behöll den i mitt tycke vackraste, en Husqvarna Mikado 82 (https://www.nackabyggnadsvard.se/p/eldstader/kaminer/begagnade-kaminer/mikado-no79-husqvarna.html visar en liknande nr 79) och sålde de andra två. Som privatperson får du givetvis inte lika mycket som butiken i länken ovan - där kommer kaminen renoverad och klar att användas efter installation - men jag sålde mina två för 2000 kr resp 2500 kr, på Blocket, och det är ändå några år sen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.