Är på jakt efter centraler avsedda för tvåfaser in, eller snarare, fasskenor med gaffelanslutning för två faser.
Någon som sett detta eller vet var det säljs åt privatpersoner?

Finns för Hager QC, E2108585. De flesta konsumentinriktade webbutiker tar hem alla produkter som har ett E-nummer, bara du ber om det.

Borde gå att hitta i Norge.

Måste du ha fasskenor? Använder man RK kan man bygga centralen för 1, 2 eller 3 faser

Det finns ju likströmscentraler med tvåpoliga dvärgbrytare. Borde ju inte vara någon större skillnad mot en tvåfascentral. Kommer inte ihåg om de är byggda med RK eller skena... Kan kolla in i en nästa vecka... :)

Har också funderat på detta. Skulle det funka att ta en vanlig central och bygla mellan två av plintarna på inkommande på brytaren? Visserligen får man ju då 1 tredjedel av dvärgbrytarna på en fas och 2 tredjedelar på den andra. Sen kanske det blir problem med jordfelsbrytare eller?

Jaha....
Den skenan är trefasig, titta ordentligt på bilden så går gafflarna in på 3 olika höjder så den skenan löser inte dina problem.

Protte

prototypen skrev:
Jaha....
Den skenan är trefasig, titta ordentligt på bilden så går gafflarna in på 3 olika höjder så den skenan löser inte dina problem.

Protte
Kolla in artikelnr 350060 (ligger på samma sida lite längre ner).

Japp det fanns, tittade bara på bilden som poppade upp men det verkar vara lite rörigt med bilderna, enfasskenan har en trefasig bild och varför ha både en 12 och en 13 modulers trefasskena.

Men det är väl Biltema.

Protte

Har aldrig sagt att biltema är höjden av perfektion men ibland har dom det man söker =)

Passar den till dina dvärgar då??

//Patrik

Det kommer jag tyvärr inte att veta föränn jag åker till biltema och kikar.. Har ett gäng AEG dvärgar som jag bara kan hoppas fungerar =)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.