Byggahus.se

Finns det böjbara golvlister?

1. C
    Medlem Nivå 3
    Hej! Vi har ett avsnitt av golvet intill en trappa som är svängd. Det är en liten avsats vid trappan och husets ursprungliga ägare har sågat ut svängda golvbitar och fällt ned. Nu skall vi lägga nytt golv ovanpå det gamla, och ställs inför ett klurigt problem.

Finns det golvlister som går att böja till? Det absolut bäst vore en typ av bröstpanel, men annars någon vanlig golvlist i ett flexibelt material? Jag har googlat men har inte hittat något.

2. K
    Medlem Nivå 5
    En vän köpte vanliga golvlister men OBS kvistfria. Tog ett Ventrör och tejpade för ena änden. La listerna i röret och satte en tapetnedtagarmaskin (varmluftsånga) mot den öpnna änden av röret. Sedan kunde man efter 10-20 min med snabbhet hålla listerna mot den böjda väggen och spika dit dem. Har hållit kanon!

3. R
    Nybyggare Nivå 4
    Primo lister är av plast och väldigt böjbara

Va hos alla ÅF enligt deras hemsida i min kommun men ingen visste något..

Hittade av en slump hela sortimentet hos jem&fix

4. C
    Medlem Nivå 3
    Plastlisterna lät klart intressanta, även om en ångad version också lät kul!

Kollade på Jem & Fix hemsida, men hittade ingenting om saken tyvärr. Frågan är om det är värt en chansning att åka dit på chans, var det länge sedan du köpte Ryssi?

5. R
    Nybyggare Nivå 4
    Deras hemsida är ju inte den bästa, men ring till aktuell butik och hör så de har sortimentet

I min butik har dom ett komplett system av primo lister, dvs lagervara

6. K
    Medlem Nivå 5
    Plastlister! Skulle aldrig komma över min tröskel....

7. R
    Nybyggare Nivå 4
    Okej!?

8. M
    Medlem · Nivå 10
  9. C
    Medlem · Nivå 11