7 924 läst ·
23 svar
8k läst
23 svar
Fick slukhål i trädgården
Sida 1 av 2
På konsumentens sida
· 3 406 inlägg
Flera meter stort slukhål öppnade upp sig i trädgården.
Du kan läsa artikeln här: Fick slukhål i trädgården
Du kan läsa artikeln här: Fick slukhål i trädgården
"få hjälp av kommunen"
Seriöst. Där har kommunen gjort helt rätt att inte lägga skattepengarna på den enskilda tomtägaren.
Och alla slukhål går väl att åtgärda. Det är bara fylla tills det tar stopp
Det är ju det sköna och tråkiga med egen fastighet. Det är ens eget snavar.... Och så är det verkligen ens eget ansvar
Seriöst. Där har kommunen gjort helt rätt att inte lägga skattepengarna på den enskilda tomtägaren.
Det är ju det sköna och tråkiga med egen fastighet. Det är ens eget snavar.... Och så är det verkligen ens eget ansvar
Har firman som varit och borrat något ansvar?
Kan inte riktigt se problemet.
Ett lass bergkross 0-150 borde lösa det.Appendix skrev:
"få hjälp av kommunen"
Det är ju det sköna och tråkiga med egen fastighet. Det är ens eget snavar.... Och så är det verkligen ens eget ansvar![]()
Kan inte riktigt se problemet.
Nej precis. hålet verkar vara två meter djupt bara.M mattoys skrev:
Borrningen kom väl åt något hålrum bara.
Men som du säger. Firman som borrar borde väl ha en försäkring. Men då firmans ansvar inte nämns alls i artikeln så känns det som det är svartjobb.
Det är elltid lika roligt när man läser handfallna personer i aftoblandet som är curlade. "Nån annan borde hjälpa oss".
Du är vuxen. Ta tag i ditt liv istället för ringa Aftonbladet!
Går inte att läsa till till då det är en betalartikel.MathiasS skrev:
Men i den synposis som denna tråd baserar sig på så får man ju känslan att markägaren har ställt till det på sin tomt och vill att kommunen ska lösa det.
Vilket känns rätt humoristiskt. Min gräsmatta växer och det skulle vara skönt om kommunen klippte den åt mig. Men inte ringer jag Aftonbladet för det
Markägaren har ju inte gjort någonting förutom att beställa ett borrhål. Jag kan inte standardvillkoren för brunnsborrning men jag tycker det är konstigt att inte borrgubben har ett ansvar för konsekvenser från borrningen.
Eftersom artikeln bara nämner kommunen. Kan vi anta att det är ett svartjobb?MathiasS skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 388 inlägg
Det verkar som att provhålet för bergvärme borrades på grannfastigheten. Se artikel från Skövde Nyheter här:
https://www.skovdenyheter.se/articl...omtagaren-ingen-vill-ta-ansvar-for-problemet/
https://www.skovdenyheter.se/articl...omtagaren-ingen-vill-ta-ansvar-for-problemet/
Jag har mycket svårt att tro att någon utan firma har borrutrustning för ett par miljoner. Så är det gjort svart är det förmodligen av en firma som gjort ett "extraknäck" och isåfall finns ju försäkring om man är lite kreativ...Appendix skrev:
Ja. Och det kanske itne var kreativ.G Grävkalle skrev:
Jag ställer mig frågande bara hur man kan få det till att det ska vara kommunens problem
Nånannanismen är stark i detta landet. Specieltl när man klantat sig och måste betala
Det är väl klart att nånannan måste hjälpa till, man har väl inget eget ansvar!?Appendix skrev: