Byggahus.se

Fick slukhål i trädgården

2k läst  23 svar

1. Redaktionen
    På konsumentens sida Nivå 8
  2. Appendix
    Husägare · Nivå 9
    "få hjälp av kommunen"

Seriöst. Där har kommunen gjort helt rätt att inte lägga skattepengarna på den enskilda tomtägaren.

Och alla slukhål går väl att åtgärda. Det är bara fylla tills det tar stopp

Det är ju det sköna och tråkiga med egen fastighet. Det är ens eget snavar.... Och så är det verkligen ens eget ansvar :D

• Laddar…
  3. M
    Medlem Nivå 1
    Har firman som varit och borrat något ansvar?

Ett lass bergkross 0-150 borde lösa det.
    Kan inte riktigt se problemet.

4. Appendix
    Husägare · Nivå 9
    Nej precis. hålet verkar vara två meter djupt bara.
    Borrningen kom väl åt något hålrum bara.

Men som du säger. Firman som borrar borde väl ha en försäkring. Men då firmans ansvar inte nämns alls i artikeln så känns det som det är svartjobb.

Det är elltid lika roligt när man läser handfallna personer i aftoblandet som är curlade. "Nån annan borde hjälpa oss".
    Du är vuxen. Ta tag i ditt liv istället för ringa Aftonbladet! :D :rofl:

• Laddar…
  5. B
    Allvetare · Nivå 14
    Jo, men om man får några tusen för att tipsa Aftonbladet, så har man ju täckt in kostnaden för att beställa ett lass med stenkross... Man får inte vara dum!

• Laddar…
  6. MathiasS
    Medlem · Nivå 25
    .....men handlar inte detta om att det kommer vatten ur borrhålet? Friskriver sig borrfirman från sådan?

7. Appendix
    Husägare · Nivå 9
    Går inte att läsa till till då det är en betalartikel.

Men i den synposis som denna tråd baserar sig på så får man ju känslan att markägaren har ställt till det på sin tomt och vill att kommunen ska lösa det.

Vilket känns rätt humoristiskt. Min gräsmatta växer och det skulle vara skönt om kommunen klippte den åt mig. Men inte ringer jag Aftonbladet för det ;)

• Laddar…
  8. MathiasS
    Medlem · Nivå 25
    Markägaren har ju inte gjort någonting förutom att beställa ett borrhål. Jag kan inte standardvillkoren för brunnsborrning men jag tycker det är konstigt att inte borrgubben har ett ansvar för konsekvenser från borrningen.

9. Appendix
    Husägare · Nivå 9
    Eftersom artikeln bara nämner kommunen. Kan vi anta att det är ett svartjobb?

10. H
    Medlem Nivå 1
  11. Alfredo
    Besserwisser · Nivå 17
    På vilket sätt skulle det i så fall påverka något i denna fråga? :thinking:

12. Appendix
    Husägare · Nivå 9
    Svartjobbare har sällan försäkring
    Eller?

Så det är i allra högsta grad relevant information i varför husägarna verkar vilja att kommunen ska laga det istället för dra det mot borraren

13. G
    Medlem Nivå 2
    Jag har mycket svårt att tro att någon utan firma har borrutrustning för ett par miljoner. Så är det gjort svart är det förmodligen av en firma som gjort ett "extraknäck" och isåfall finns ju försäkring om man är lite kreativ...

14. Appendix
    Husägare · Nivå 9
    Ja. Och det kanske itne var kreativ.

Jag ställer mig frågande bara hur man kan få det till att det ska vara kommunens problem :D

Nånannanismen är stark i detta landet. Specieltl när man klantat sig och måste betala

15. G
    Medlem Nivå 2
    Det är väl klart att nånannan måste hjälpa till, man har väl inget eget ansvar!?