Byggahus.se

Fick nyrenoverade bostaden förstörd

1. Redaktionen
    På konsumentens sida Nivå 10
  2. D
    Besserwisser · Nivå 22
    Det är tråkigt att det finns de som inte klarar att vistas i en bostad. Jag hoppas att det går bra för barnen. Den familjen behöver ju uppenbarligen hjälp.

Den enda som kan krävas på ersättning för det som är förstört är hyresgästen. Men jag gissar att hon saknar tillgångar. Jag har svårt att tänka mig att försäkringsbolaget går in i sådana fall. Vad samhället ska göra förstår jag inte. Kronofogden kan ju vara behjälplig vid avhysning om det behövs. De kan även hjälpa till att driva in skulden. Men att någon annan ska stå för skadorna är orimligt.

3. D09
    Medlem · Nivå 25
    Jag såg hela videon på fb. Fy fan vilket kaos.

Förstår inte hur man lyckas på 3 månader.

4. Appendix
    Medlem · Nivå 12
    Kanske är lite taskig men har svårt för dessa andrahandsuthyrare som ska gråta ut i media och slippa betala.

5. L
    Bannad · Nivå 20
    Sorgligt med sådan händelser , det som många gör fel med , att inte fråga var dom bott förut
    och kontakta de som hyrt ut till den tilltänkta hyresgästen , för att få referenser hur det varit .
    alla ev problem , de som bär sig åt , har alltid gjort det och kommer alltid att göra det

6. F
    Medlem · Nivå 14
    Det är svårt ändå. Har bekantas bekanta som fick jobberbjudande utomlands och hyrde ut sitt fantastiskt dyra och totalrenoverade hus. Tog jättemycket referenser och gick en halv miljon i back på utebliven hyra och renoveringskostnader.

7. L
    Bannad · Nivå 20
    Förskotthyra och deposition inte fel
    Kostar lite att hyra ut via förmedlare men då är det lite säkrare , men inte 100

8. A
    Medlem · Nivå 10
    Att fråga den nuvarande hyresvärden vad denne tycker om en person som vill hyra din lägenhet, kan vara vanskligt. Hyresgästen kan nämligen misskött sig hos den nuvarande hyresvärden och denne säger att personen är bra och ordentlig, bara för att bli av med personen som i själva verket är en besvärlig person.

9. Nyfniken
    Medlem · Nivå 18
    Därför går man två steg tillbaka i kedjan.

• Laddar…
  10. F
    Medlem · Nivå 14
    Sk transportvitsord... vanligt förekommande inom större företag vid internrekryteringar. Som Volvo mm.

11. F
    Medlem · Nivå 14
    Var inte så värst längesen nån hyrt ut sin lägenhet via Airbnb och kom hem till en lägenhet som nyttjats som bordell. Lägenheten var helt sönderknullad. Allt annat än 100 tycker jag.

12. L
    Bannad · Nivå 20
    Du ser det finns gropar att åka i , även om man försöker undgå dem

• Laddar…
  13. KnockOnWood
    Husägare · Nivå 25
    Jaha, så har ett anonymt "administratörstroll" varit framme och suddat.
    Vad var fel, vad störde förmiddagsfikat, vad är förklaringen?
    Och vem är användaren "?" ?
    Frågor hittills utan svar. Är det bara jag som drabbas av detta?

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    upload_2017-8-11_17-49-19.png

• Laddar…