Hej, tänkte ha fiberoptik i bastun samt i lilla toans tak, någon som har erfarenheter att dela med sig av? Mvh Ingvar

Hejsan, jag har satt fiberoptik i syrrans uterum och det blev kanonbra. Det var ett stjärnhimmelspaket som jag köpte hos elgrossist med 80 ljuspunkter, tror att jag gav runt 1300:- + moms. Ljusledarna är 0.75mm tjocka och jag borrade 1mm hål, trädde igenom fibern och sen en liten limdutt så att fibern ej åker ut. Mycket effektfullt på kvällen när det är mörkt. Det är ingen belysning som man kan sitta och läsa i utan det är bara effektbelysning. Själva lampenheten är det IP21 på så den måste placeras på ett IP21-ställe!
Hoppas att du har fått några svar på dina funderingar.

Hejsan, jag har satt upp ett stjärnhimmelspaket hos min syrra i hennes uterum. Det är ett paket som jag köpte hos elgrossist och jag gav 1300:- +moms. Paketet innehållet 80 ljuspunkter som är 0,75mm tjocka. Jag borrade med 1mm borr ,stack igenom fibern och satte en limklutt på baksidan så att fibern ej ramlar ut. Det blir ingen läsbelysning av ljuset utan deet är bara effektbelysning. Själva ljuslådan håller IP21 så den måste placeras därefter. Fiberstumparna som sticker ut i tabet är absolut osynliga när det inte är tänt. När det är mörkt så är det mycket fräckt... I detta fallet så känns det som det är lite för lite ljuspunkter. Hoppas att du fått svar på dina funderingar.

Öhh, här blev nog nåt knas.....

ompalompa skrev:
Det är ett paket som jag köpte hos elgrossist och jag gav 1300:- +moms.
Låter billigt, vad heter grossisten?

Jag handlade på Elektroskandia och priset är med rabatten som det stora bolaget som jag jobbar på har..... Namnet rimmar på ganska och är från Skåne...

ompalompa skrev:
Namnet rimmar på ganska och är från Skåne...
Ahaa! ;)

Du hittar en del info på OverSols hemsida.
www.oversol.se
Hoppas du hittar det du letar efter.

Helene

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.