Hej alla byggare!

Som synes på bilderna har fett från stekpannan hamnat på tapeten ovanför kaklet vid köksfläkten.

Skulle valt att kakla hela väggen men så gjorde jag inte…..

Har en hel rulle ny tapet att fixa med men det lär ju bli samma sak igen.

Hade ni målat tapeten med någon matt lack eller målat över med liknande färg. Ja, vad hade ni gjort i mina kläder?

Fläkten är en Bosch utan ventilationsanslutning där luften går igenom kolfilter.

/M

• Kök med fläckig tapet ovanför kaklad vägg vid en rostfri köksfläkt och skåp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tapet ovanför kökskakel med fläckar av matfett nära en köksfläkt.
    Skapa konto
  • Köksvägg med fläckar ovanför kakel bakom rostfri köksfläkt.
    Skapa konto
BirgitS
Jag skulle nog ha målat det i vitt, alltså samma färg som överskåpen så att det blir lite som att skåpen fortsätter åt vänster.

M Mattixx skrev:
Hej alla byggare!

Som synes på bilderna har fett från stekpannan hamnat på tapeten ovanför kaklet vid köksfläkten.

Skulle valt att kakla hela väggen men så gjorde jag inte…..

Har en hel rulle ny tapet att fixa med men det lär ju bli samma sak igen.

Hade ni målat tapeten med någon matt lack eller målat över med liknande färg. Ja, vad hade ni gjort i mina kläder?

Fläkten är en Bosch utan ventilationsanslutning där luften går igenom kolfilter.

/M
Vad är det för färg idag?
Jag hade testat med halvblank färg för badrum och försökt torka av regelbundet.

K Kane skrev:
Vad är det för färg idag?
Jag hade testat med halvblank färg för badrum och försökt torka av regelbundet.
Färgen på tapeten är grå ton. Var lite inne på att få blandat en färg som matchar. Den är nämligen bara ett år gammal. Annars vore ny tåligare tapet ett alternativ.

M Mattixx skrev:
Färgen på tapeten är grå ton. Var lite inne på att få blandat en färg som matchar. Den är nämligen bara ett år gammal. Annars vore ny tåligare tapet ett alternativ.
Nu menade jag färgtyp och inte kulören. Försök att hitta en som är tålig och lätt att torka av.

K Kane skrev:
Nu menade jag färgtyp och inte kulören. Försök att hitta en som är tålig och lätt att torka av.
Hehe känner mig lite trög nu.
Tapeten är ganska matt, vill minnas den heter DURO.

M Mattixx skrev:
Hehe känner mig lite trög nu.
Tapeten är ganska matt, vill minnas den heter DURO.
Jag med. Såg nu i första inlägget att det är tapet och inte målad vägg. Men prova att måla tapeten med lämplig färg som är lätt att sköta. Kolla med en färgaffär.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.