4 795 läst ·
5 svar
5k läst
5 svar
Festool Kapex och Bosch ställning
Hej
Ang Kapex tillsammans med Bosch GTA 3800.
I det här i forumet har det stått lite om hur folk, som inte vill köpa Festools, har löst sitt arbetsbord/sågställning till sin Kapex med annan ställning. Vad jag kunnat utläsa har de gjort en "adapter" av tex plyfa för att kunna ha den på ett annat märkes ställning.
När jag tittar Kapexens hål och Boschens infästning så tror jag spontant att det ska funka utan adapter.
Är det någon som har kikat närmare på detta eller t.o.m. har en sågställning utan adapter?
Ang Kapex tillsammans med Bosch GTA 3800.
I det här i forumet har det stått lite om hur folk, som inte vill köpa Festools, har löst sitt arbetsbord/sågställning till sin Kapex med annan ställning. Vad jag kunnat utläsa har de gjort en "adapter" av tex plyfa för att kunna ha den på ett annat märkes ställning.
När jag tittar Kapexens hål och Boschens infästning så tror jag spontant att det ska funka utan adapter.
Är det någon som har kikat närmare på detta eller t.o.m. har en sågställning utan adapter?
Produkter som diskuteras: "arbetsbord"
Arbetsbord Master 600 Wolfcraft
Ergonomiskt bord för varje kroppshålling
1 999 kr inkl moms
Läs mer
Jag har just dom här två och dom funkar bra tillsammans. Men du behöver en S vinkel plåt för att komma ner en 3-4 cm med sågen. Annars kommer stödarmarna för långt ner. Där jag köpte min såg och bord så hade dom tagit fram en sån plåt. Men det funkar bra fortfarande efter ca 2år. Helnöjd.
Det blev en Bosch GTA 3800 till min Kapex.
Den passar utmärkt. Jag behövde dock borra upp hålen i Kapexen för att kunna skruva fast den i Boschfästet.
Ingen S vinkel behövs vad jag ser. Det är bara fästerna från GTA 3800 som passar. De från 3700 är för korta.
Den passar utmärkt. Jag behövde dock borra upp hålen i Kapexen för att kunna skruva fast den i Boschfästet.
Ingen S vinkel behövs vad jag ser. Det är bara fästerna från GTA 3800 som passar. De från 3700 är för korta.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Bosch makita Milwaukee festool systainer / lådor Halmstad
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Festool Kapex ksc 60 gera lister höjd ?
Verktyg & Maskiner -
Festool sänksåg TS 55 och Bosch styrskena FSN typ 800 och 1600?
Verktyg & Maskiner -
Dammutsug Festool Kapex KS 60 vs Bosch GCM 8 SJL?
Verktyg & Maskiner -
Bosch GCM 12 GDL vs Festool Kapex 120
Verktyg & Maskiner