Har en torktumlare Cylinda TK300, 7182482300, där värmen verkar slutat fungera.
Maskinen kan snurra i 6h och tvätten är fortfarande fuktig vilket för mig utesluter överhettningsskydd och fuktsensor. Vad jag kan komma på mer är styrkort och temperatursensor, ska öppna maskinen ikväll, har försökt hitta ritning/sprängskiss men inte lyckats.
Nån som vet var termostaten/tempsensorn sitter på maskinen (@electroluxaren )? Ser den ok ut får det nog bli en ny maskin, kretskort verkar gå på strax under 2k så känns inte riktigt värt det….
Maskinen kan snurra i 6h och tvätten är fortfarande fuktig vilket för mig utesluter överhettningsskydd och fuktsensor. Vad jag kan komma på mer är styrkort och temperatursensor, ska öppna maskinen ikväll, har försökt hitta ritning/sprängskiss men inte lyckats.
Nån som vet var termostaten/tempsensorn sitter på maskinen (@electroluxaren )? Ser den ok ut får det nog bli en ny maskin, kretskort verkar gå på strax under 2k så känns inte riktigt värt det….
blir tvätten varm? om inte så återställ överhetningsskyddet på baksidan under plåten som du får skruva bort
det sitter på elementet tillsammans med tempgivaren.
detta är ingen bra maskin så lägg inga pengar på den och köp inga fler cylinda för de är inte som förr efter de görs av diverse olika fd östsatsländer
det sitter på elementet tillsammans med tempgivaren.
detta är ingen bra maskin så lägg inga pengar på den och köp inga fler cylinda för de är inte som förr efter de görs av diverse olika fd östsatsländer
Nej, tvätten blir inte varm. Jag trodde att maskinen inte startade alls om överhettningsskyddet löst ut men ska ska kika på det. Är mest intresserad om det går att hålla liv i den nåt år till innan det är dags för renovering tvättstuga o nya vitvaror.
Överhettningsskyddet verkar ok, 0,9 Ohm mätt över det. Däremot visar den andra termostaten på värmelementet 25kOhm
Tack, insåg det också 😅. Har plockat ut värmeelementet och det såg ju inte jätteroligt ut men verkar ändå inte vara problemet… Mätt mellan dom olika stiften och får mellan 36 - 120 Ohm beroende på vilka stift jag mäter mellan. Svart/Röd 84 Ohm
Svart/Vit 36 Ohm
Röd/Vit 120 Ohm
Verkar som det får bli en ny maskin
Svart/Vit 36 Ohm
Röd/Vit 120 Ohm
Verkar som det får bli en ny maskin
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Felsökning tak-läckage plåttak (bilder och video)
Tak & Vind -
Felsökning Siemens diskmaskin - blinkande kranlampa
Vitvaror -
Felsökning på "död" hjulmotor, Gardena R50i...
Robotgräsklippare -
El-gräsklippare, felsökning
Trädgårdsmaskiner -
Felsökning Slinga till Husqvarna Automover 310 -2018
Robotgräsklippare