Byggahus.se

Felsökning uponor elpush

1. M
    Medlem · Nivå 11
    Såklart upptäckte jag att något inte var normalt just som telefonsupporten hos uponor slog igen för helgen!

Eftersom jag inte lekt innan med elpatronen innan i min elpush tänkte jag kolla och se hur mycket snabbare golvet torkar efter en dusch med den inkopplad. När det är lite drägligare temperaturer ute tänkte jag att man kunde unvika att göra en bastu i badrummet. Har hittils bara använt shunten och cirkulationspumpen och den funktionen är som förväntat så länge det är lite värme i radiatorslingan.

Termostatvredet har hittils varit inställt på lägsta men när jag vrider upp den händer (Trumvirvel) absolut inget alls. Cirkulationspumpen går som vanligt med ett grönt sken. Gissade givetvis på att något skydd hade löst ut så jag gjorde den strömlös och återställde men utan resultat. Testat lite olika lägen på termostaten, kontrollerat att shunten inte är i avluftningsläge, strömmen är på men allt utan resultat. En observation är dock att ingen led lyser på elektronikdosan utan endast på cirkulationspumpen. Installationsbeskrivningen är inte glasklar på att det finns en led men jag förutsätter att det minimala hålet på elektronikdosan är en sådan.

Någon som kan bidra med lite felsökningshjälp? Tänkte lyfta av locket under morgondagen och se att ingen kabel har skakat loss som ett första steg. Finns det något man kan mäta på, tex en ohm-mätning på någon termostat eller elpatronen?

// Mats