Felsöka slingkabel

689 läst  10 svar

1. Zellero
    Husägare Nivå 3
    Hellu.
    Nån som provat biltemas kabelbrottsdetektor till felsökning? Måste ha en sökare då jag ej lyckas hitta brottet. Mvh Greven

2. L
    Bannad · Nivå 20
    vad för sorts kabel gäller det

3. Zellero
    Husägare Nivå 3
    Vanlig slingkabel till robotklippare...

4. L
    Bannad · Nivå 20
    Då är jag utanför , har bara större kablar i huvudet , tittade i manualen för den , kanske går att använda till det du ska ha det , värt att prova , kostar inte många kronor ,
    Om du provar och det fungerar , återkom med resultatet , kan vara fler som behöver tips

5. Jarlingar
    Allvetare · Nivå 11

Liteavvarje gillar
  6. Zellero
    Husägare Nivå 3
    Funkar inte till min clipper 1200..

7. B
    Medlem Nivå 1
    Den fungerar bra, men måste komma nära eller på kabeln med antennen, jag fick lyfta kabeln lite ur jorden.
    Automower 420.

8. HogeN
    Lösvirkesbyggare Nivå 5
    Sånt här jag är rädd för "kan" hända så min tanke är den dagen det inhandlas robo. skall jag sätta kabel i elrör... men har mina misstankar det kommer att störa den. så får vänta tills dom kommer med GPS

9. Andreas_kalmar
    Renoverare · Nivå 9
    Och om man ändå ska göra en instruktionsvideo kan man ju göra rätt kablen ska inte vara skalad utan av bara avklippt när man skarvar med dessa skarvar

10. legion
    Husägare Nivå 7
    Då får du vänta länge är jag rädd, GPS med den millimeterprecisionen som slingkabeln ger finns inte.
    Gps-chip för konsumentbruk har en noggrannhet på några meter som bäst och skulle aldrig fungera rent praktiskt. Det finns bättre system men de kostar som en ny bil.

11. A
    Medlem · Nivå 8
    Sorry för OT:
    Jag skulle tro att differentiell GPS med en mottagare i laddaren samt en i roboten kan ge centimeternoggrannhet i alla fall. Och oftast finns det redan radiokommunikation mellan laddstationen och roboten, så det borde inte vara speciellt dyrt/svårt att implementera det (om inte t.ex. HQ redan gjort det)

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: