Byggahus.se

Felplacerat hus överklagas till högsta instans

1. Redaktionen
    På konsumentens sida Nivå 9
    • Svara
  2. E
    Anonym
    Skrivet av: KnockOnWood

Det förefaller uppenbart att med rätt juridisk assistans, tillräcklig rymlig plånbok och ett kraftfullt rättshaveristiskt sinnelag så kan man i stort sett strunta i vad lagar, tillstånd och regler säger.
    Orkar man hålla mot tillräckligt länge blir ens illgärningar preskriberade.

Skönt att veta: Bli din egen lyckas smed!

Medan vi vanligt småfolk snällt ställer våra hus 6,000 meter från gatan, sätter brevlådan exakt 900 mm över marken och snällt sorterar bort vekehållaren ur värmeljuskapseln.http://www.nyteknik.se/nyheter/energi_miljo/miljo/article3590332.ece
    så gör herrefolket som de vill.

• Svara
  3. E
    Anonym
    Skrivet av: lolita

Kommunen har godkänt 2 meters hög stödmur strax intill min tomt då jag har avsiktigt blivit berövad alla möjligheter att få veta om detta i förväg; stödmuren och garaget ovanpå ligger på punktprickad mark strax intill min tomt och gata - såsom en mindre avvikelse. 10 års kamp i rättsinstanser har inte lett till prövning. I ett annat fall då jag fick köpa hus med källaren annonserad som boyta har hovrätten på min argumentation att ytan motsvarar inte Svenska Standart svarat att det var utlovat mig såsom boyta men det var inte utlovat att den boyta ska motsvara Svenska Standarten (som avgör är det boyta eller inte!) Det är inte mycket sådant haltande rättsväsende hjälper.

• Svara