Hej!

Min svärmor har nyligen dragit in fiber från Open Infra till sin villa. Jag har inte varit insatt i själva processen.

Hon har godkänt och betalat 9975kr (efter rot) för installationen. I detta pris ingår även 24 mån bredband (se bilaga). Allt till synes ok.
Och så nu fick hon ett mail om att Open infra tydligen erbjudit en rabatt som inte ”gått in”. Det framgår inte vad som är detaljerna runt detta. Enligt mailet ska hon iallafall signera med bank-id, annars förfaller erbjudandet.

Jag tycker att det hela luktar bedrägeri, särskilt med tanke på vad jag läser om företaget på nätet.
Är det någon här som vet mer? Ska hon signera?

mvh
O. S.

• E-post från Open Infra om felaktiga fakturor med korrektionsbegäran och kontaktinformation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Faktura från Open Infra med postnummer för tjänster som anslutningsavgift och fiberförläggning, totalt belopp SEK 6 075 efter ROT-avdrag.
    Skapa konto
  • Faktura från Open Infra för installation av fiberkonverter, totalt belopp 9,300 SEK efter ROT-avdrag.
    Skapa konto
  • Bild av en genomstruken reklamblad från Open Infra med priser och erbjudanden om fiberinstallation.
    Skapa konto
Redigerat:
Du vet att du lägger upp hennes namn och personnr?

Tyckte jag var noga. Ska vara borta nu. Tack!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.