Har mailat en firma om vad vi ville ha för storlek på tre fasta 2glas pvc fönster med spröjs, skrev och skickade med bild och ritning i mailet på hur spröjsen skulle se ut. Han ringde sedan om priset och sa att jag skulle sätta in 7000kr i förskott när vi hade kommit överrens, dessa är från polen drutex och vet att till drutex måste man förskotts betala så va inget konstigt med de, ringer sen när fönsterna kommit och kör dit med en dålig känsla i magen, givetvis va det fel spröjs, satt bland annat en tvärribba för mkt å någon liten spröjsbit för mkt uppe vid med, efter mkt taggande å många veckors väntande så t sist skulle han beställa nya som vi ville ha det och enligt ritningen, men nu värkar det blivit fel helt igen... suck! Han säger att alla tvärribbor är väck, men va bara en som va väck, ska dit å kolla på dom imorgon för han vägrar skicka en bild för telefonkameran ”fungerar” inte... hur går man t väga om det är fel igen?? Pengarna tillbaka?? Finns inga papper eller avtal skrivna..

Har du ingen orderbekräftelse? Har du betalt i förskott utan papper?

Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Har du ingen orderbekräftelse? Har du betalt i förskott utan papper?
Ja han ringde å berättade att han hade koll på läget å gav mig ett pris, frågade efter papper flera gånger å ringde å frågade efter så han visste exakt hur vi skulle ha det, å han hade stenkoll... men har bara blivit fel med spröjsen, har ju bankuppgifter på att det är satt över pengar till företaget samt mitt Mail från början med instruktioner..

Aj då.
Jag kan nog tyvärr inte hjälpa dig mer än att säga att du inte ska betala mer innan du fått fönster som är som du beställt. :(

Tråkig sits.

Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Aj då.
Jag kan nog tyvärr inte hjälpa dig mer än att säga att du inte ska betala mer innan du fått fönster som är som du beställt. :(

Tråkig sits.
Nej betala mer gör jag inte utan att det är fönster jag vill ha.. men frågan är om man kan dra det vidare å få tbx pengarna??

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.