Köpte min Landroid i fredags och har nu lagt ner 350meter kabel med morakniv, fina blåsor i händerna
Körde den första gången inatt och den hade då fastnat i ett hörn vilket jag nu på morgonen såg inte var så smart gjort, det får göras om under dagen.
Men en anna sak som känns mindre kul är att den inte verkar "avbryta" letandet efter guideslingan om den kommer på en större "ö", jag har en terass tomt med ett stort stenparti mellan terasserna (cirka 1,5-2m höjdskillnad), terrassen är cirka 50 meter runt om, 25meter uppe, 25 meter nere, gick efter den nu under morgonen när det började regna lite och den sa "Söker laddstation" i displayen, och den gjorde både ett, två och tre varv på ön utan att avbryta och försöka söka ny slinga för att hitta hem

, totalt är tomten cirka 1400kvm.
Varför blir det så, det verkar som Ni andra har varit med om att den kör 1-1,5 varv och sedan avbryter för att söka ny slinga, beror det på att "ön" är så stor?!?
Båda linorna går ihop och är således "osynlig" när den kördes över, någon som har ett tips hur man kan göra för att få den att hitta hem och inte snurra runt ön tills batteriet tar slut?
Bifogar en extremt ful och förernklad skiss gjord i paint.