Hej, för ett tag sedan hade vi en elektriker hos oss som installerade strömbrytare och eluttag i en nybyggt innervägg. Idag när jag när jag bytte en strömbrytare (vi ville ha en annan design) så ser jag att elektrikern har använt en gulgrön kabel som tändtråd och sen skrivit lampa på den. Ser riktigt oseriöst ut tycker jag. Något att reklamera? Vad tycker ni?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja, så får det absolut inte se ut, reklamera direkt.
Lugn. Det är endast ett problem av akademisk natur. Det går tydligt att se såväl på märkningen som anslutningspunkten att det inte är en jordkabel.A avh67f skrev:
Frågan är väl hur ser det ut i andra änden?
Det blir en reklamation på detta. Suck, jobbigt att man inte kan lite på att hantverkare gör sitt jobb 😡
Eller en dosa på vägen, eller en senare omkoppling. Just gul-grön är helig och får ALDRIG spänningssättas.Intet skrev:
Medlem
· Södermanland
· 577 inlägg
Ja jag säger så här !
Skulle jag ha gjort något sådant här så skulle jag få sparken innan bläcket hunnit torka.
Sedan så vore det inte mer än rätt att få ett mångårigt fängelsestraff.
Man gör aldrig någonsin så här.
Den som inte begriper det har ingen rätt att arbeta med el!!!
Skulle jag ha gjort något sådant här så skulle jag få sparken innan bläcket hunnit torka.
Sedan så vore det inte mer än rätt att få ett mångårigt fängelsestraff.
Man gör aldrig någonsin så här.
Den som inte begriper det har ingen rätt att arbeta med el!!!
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 24 880 inlägg
Får du inte en väldigt bra förklaring till varför de gjorde detta fel, dvs blir du inte övertygad om de inte kommer att göra om det, så anmäl dem: https://www.elsakerhetsverket.se/kontakta-oss/gor-en-anmalan/anmal-ett-elinstallationsforetag/A asundelius skrev:
Om de tycker detta var okej hos dig så kanske de gör om det hos någon annan.