Feedback på nya sajten lämnas här

57k läst  1,3k svar

1. K
    Medlem Nivå 5
    tackar. jaja kommer väl minska

2. E
    Trädgårdsfixare Nivå 14
    Kanske. Men en del av oss skiter fullständigt i 48megapixlar kamera, Intel quantum i12-processor och kevlarkostym. Så länge telefonen är lättanvänd, snabb och inte buggar ur. Så apple ett tag till för mig tack.

• Laddar…
  3. T
    Lösvirkesbyggare · Nivå 11
    Minska eller gå upp vad spelar det för roll ?
    Är bara idioter eller folk under 15 som bråkar om iPhone vs android.
    Det är 99,99 % samma sak

4. E
    Trädgårdsfixare Nivå 14
    Ja lite som vilket vin man köper. Till minst 999% är det samma sak i - lagrade vindruvor .. samma idioter som väljer vin på systemet brukar även bry sig om olika kaffesorter.

5. hsd
    Medlem · Nivå 10
    Det är en jäkla skillnad på olika kaffesorter och tillagningsmetoder :coffee:

6. Per Eskilsson
    Administrator · Nivå 18
    Vi hittade ytterligare några buggar och blev tyvärr inte färdiga med den nya appen idag. Vi hoppas kunna färdigställa på måndag och skicka in den för publicering på måndag.

7. Per Eskilsson
    Administrator · Nivå 18
    Nu har vi uppdaterat appen.
    Den största förbättringen är att det nu går mycket snabbare när man klickar på en extern länk.
    Vi har tagit bort onödiga appbehörigheter i nya appen.
    Fixat.
    Från och med nu är hela länkträdet utflikat när du klickar på meny-knappen.

Här laddar du ner uppdateringen. Den nya appen har versionsnummer 3.3.

Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.byggahusapp&hl=sv

iPhone eller iPad: https://itunes.apple.com/se/app/byggahus-se/id498014028?mt=8

Redigerat 9 maj 21:14
  8. hsd
    Medlem · Nivå 10
    Har nu provat uppdateringen, länkar funkar och flyter på (y)
    Tackar å bockar

• Laddar…
  9. Nötegårdsgubben
    Husägare · Nivå 14
    Hittade en bugg i iphoneappen. Eller ja, upplevde det som en bugg i alla fall.

Klickade på en bild som inte visades och kom då till en 404-sida i vanliga sajten som tog över funktionaliteten och alltså visade sajten i appen utan att jag kunde komma tillbaka. Fick starta om appen.

När jag skulle reproducera problemet såg jag att det fanns ett transparant dtäng-fönster-kryss ovanpå BH-loggan, men det var inte helt tydligt, går det att få ett felmeddelande inne i appen istället?
    Gick härifrån:
    EE84656B-95C5-46B9-886B-8A6E7784906F.png
    Och kom hit:
    9AA21D9B-7C52-4E4A-8AFD-2D4D69C570BD.png

Edit: När jag nu skulle klippa in en länk får jag som förslag att slå upp istället för att klistra in. Den följer inte med till utklippet alltså. Återkommer om det inte är en temporär intern iphonebugg.

Skjutdörr till sovrum handlar iaf tråden om. Är nog inte så svår att hitta.

10. Johan Gunverth
    Medlem · Nivå 16
    Vet inte om det har med den nya sajten att göra, men troligtvis drar någon annons ordentligt med CPU.
    macOS 10.13.4/Safari 11.1

11. fia_mstd
    Husägare · Nivå 10
    "första olästa" funkar inte för mig längre (PC, Chrome)

12. Anna_H
    Husägare · Nivå 17
    Funkar fint för mig. PC, chrome.

13. fia_mstd
    Husägare · Nivå 10
    Ska förtydliga. Trycka på den knappen funkar. Har det även ibockat i inställningarna men hamnar på första inlägg ändå när jag går via bevakade trådar.

14. Per Eskilsson
    Administrator · Nivå 18
    På datorn så kan det bero på vart du klickar. Om du klickar på rubriken kommer du till första inlägget men om du klickar på den lilla blåa runda ringen eller gråa texten så kommer du till första olästa.

Ja, jag vet, det är inte logiskt att det fungerar på olika sätt i mobilen och på datorn men vi har låtit det förbli så eftersom det finns användare som önskat detta beteende och vi har inte velat ändra på det sedan i somras.

De flesta användare använder numera mobilen och där fungerar det likadant oavsett vart du klickar.

Redigerat 19 jun 12:22
  15. B
    Medlem · Nivå 15
    Är man i listan "Senaste inläggen" så leder ett klick på tiden till senaste inlägget, alltså inlägget som gjordes vid den tidpunkten. Mycket bra funktion ibland :)

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: