Feedback på nya sajten lämnas här

41k läst  1,1k svar

1. iwe
    Medlem Nivå 5
    Hurra!
    Ser grymt bra ut i ios appen! Skönt att snabb knapparna ligger i underkanten!

2. Per Eskilsson
    Administrator · Nivå 16
    I appen hittar du obesvarat under meny-knappen. Klicka därefter på +-knappen till höger om Forum för att se alla forumalternativen.

Första gången du klickar på Meny så är alla valen ihopfällda men nästa gång så kommer den ihåg hur den var sist du var där.

Åsa Lund gillar
  3. B
    Allvetare · Nivå 13
    Funkar mycket bätter i iPadden nu! Och tack för att "senaste" m fl är i nederkanten igen.

Per Eskilsson gillar
  4. J
    Medlem Nivå 5
    Så grymt mycket bättre appen blev med menyn nedtill. Tack! ☺

Per Eskilsson gillar
  5. L
    Medlem Nivå 2
    Kommer förhandsgranskning tillbaka snart? Jag saknar den mycket...

Alfredo gillar
  6. B
    Medlem Nivå 8
    Kanske är en småsak, men länken i utskicket fungerar ej ;)

Grymt bra med en app igen

Per Eskilsson gillar
  7. J
    Medlem Nivå 8
    Funkar bra med nya appen, men saknar verkligen krysset i nederkant! För egen del struntar jag i om det är standard att ha det i överkant i andra appar, det är mycket smidigare att ha det i underkant ju! På en s8 är det på låååångt upp till överkanten...

Per Eskilsson och dof gillar
  8. N
    Medlem Nivå 11
    Saknar "stänga-krysset" I menyn nere.

Per Eskilsson och dof gillar
  9. D09
    Medlem · Nivå 24
    Per Eskilsson gillar
  10. A
    Medlem · Nivå 13
    Jag har en av de billigare telefonerna, och första intrycket är bra upplösning och att appen är snabb, det är respons direkt när man trycker på något tex en tråd eller ett inlägg.

Per Eskilsson gillar
  11. hsd
    Medlem Nivå 9
  12. H
    Medlem Nivå 6
    So far so good:)
    Dock är jag liiite irriterad på smileysfunktionen (samma sak på webben) Att jag inte kan använda telefonens smileysar utan måste använda de som finns i "inläggsrutan".

13. Per Eskilsson
    Administrator · Nivå 16
    Jag irriterar mig också på att det inte går att använda telefonens emojisar. Telefonens emojisar är lättare att använda och snyggare än våra egna. Och de är ”teckenbaserade” istället för bildbaserade vilket är bättre prestandamässigt.

Anledningen till att de inte går är att ramverket vi använder (Xenforo 1.5 - som numera har några år på nacken) inte har stöd för det. Om vi uppgraderar till Xenforo 2 (som nyligen blivit stabil) så finns denna funktionalitet, men det är ett ganska stort jobb för oss. Det är alltså text editorn i forumprogramvaran som ska ha stöd för utf8mb4-tecken.

Redigerat
    hugodog gillar
  14. H
    Medlem Nivå 6
    Ok, är väl inget jätteproblem som sagt, det funkar ju. Bara å hålla ut tills drt blir en uppgradering då;):)

15. Per Eskilsson
    Administrator · Nivå 16
    Jag vill bara berätta att nu har vi översatt alla trasiga tecken som gjorde det svårt att läsa en del gamla inlägg med korrekta tecken. Så nu har tecken som tidigare skrevs ut som t ex &amp#8220; ersatts med ".

Hej där! Skaffa ett konto gratis så kan du också ställa frågor i forumet. :love: