Byggahus.se

Feedback på nya sajten lämnas här

1. jac
    Medlem · Nivå 14
    Har inte kollat på mobilsiten ännu men på datorn så klickar du på din avatar uppe på menyn så trillar det ner en undermeny där du kan logga ut.

upload_2017-6-1_9-46-9.png

Men varför skulle man någonsin vilja vara utloggad? ;)

2. Johnny Viking
    Medlem Nivå 9
  3. prototypen
    Medlem · Nivå 21
    Gröna listen som tidigare var svart ligger numera kvar längst upp på iPad men då försvann "senaste" så den är ju ändå inte användbar trots den ligger still.

Protte

4. Johnny Viking
    Medlem Nivå 9
    Så länge denna tråd har konstruktiv kritik tror jag många funktioner kommer återställas. Det är viktigt för utvecklare att ha en bra platform som det nämndes i trådens första inlägg. Jag är själv utvecklare och driver ett forum som nästan är lika stort som använder samma platform som byggahus hade före bytet idag. Så följer detta med intresse, då den gamla platformen är allt annat än rolig att "integrera" sig emot.

5. HasseTeknik
    Medlem · Nivå 15
    När jag trycker på "senaste", längst ner på min Android- platta, så kommer jag till "forumsök" och får trycka "forum + senaste" för att komma rätt.
    Knappen "bevakningar" fungerar bra!

6. Kretikos
    Självbyggare · Nivå 10
    Tycker det ser bra ut! Kör nästan bara mobilt. Kan inte se mina upplagda bilder när jag går in på min profil. Som så många andra saknar jag "deltagit" i menyn.
    @heimlaga. Om du måste logga ut så är det på avataren även mobilt.

Bilderna i överblicken förvirrar dock mer än de gör nytta.

7. D
    Medlem Nivå 8
    Nej tack, När jag använder datorn ser ut som något social facebookvariant för mobil istället för funktionellt forum.
    Var är deltagit?
    När jag klickar på en tråd, måste jag sedan gå till sista sidan med massa extra klick eftersom sidnummer nu är borta från trådsidan.

8. harry73
    Allvetare · Nivå 23
    jag har säkert inte hittat allt än, men man kan fortfarande gilla kommentar, men tittar man i poängberäkningen finns gillningar inte med, men något om bästa svar. Jag hittar däremot inte hur man utser ett bästa svar

9. F
    Medlem Nivå 5
    Inte tagit mig tid att läsa hela tråden, ursäkta om dubbelpost:

Jag saknar att kunna "markera detta forum som läst" (använder skrivbordsverision). Finns det någon annan stans eller har det tagits bort?

Anser också att det blivit mer rörigt och svårt att få en överblick p.g.a. "för mycket vitt" på sidan (skrivbordsverision), reklam, artiklar och forum har på något sätt tappat gränser/ramar gentemot varandra upplever jag det som.

Kanske kan lösas med tydligare ramar runt de olika elementen?

• Laddar…
  10. Lexington
    Medlem Nivå 13
    Saknar också "Deltagit", läst denna tråd och letat men hittar det inte? När jag surfar byggahus är jag mest inne på "senaste" och "deltagit".

11. tommib
    Självbyggare · Nivå 22
    Det funkar dåligt för mig att ändra så att klick i trådlista tar mig till senaste olästa inlägget. Hur jag än ställer in det i profilen så hamnar jag på första sidan.

Saknar också den snabba navigationen som var i toppen "svarta listen". Som Lexington så kör jag mest med Senaste och Bevakar/Deltagit när jag läser. Dessa vore bra om de låg i topplisten för snabb åtkomst.

12. S
    Medlem · Nivå 6
    Jag håller med, det har blivit mer svårläst nu eftersom gränserna mellan inläggen är otydlig.

13. B
    Medlem · Nivå 19
    Har du prövat med att klicka på den lilla blå pricken framför rubriken i trådlistan?

14. A
    Medlem · Nivå 7
    +1 på den, använder den på alla olika forum jag frekventerar, kan inte hitta den.

Och +1 på synpunkten som många framfört om att den blå pricken som tar mig till första olästa inlägg i en tråd borde vara lite större.

Använder uteslutande via dator och annars tycker jag på det hela taget det funkar bra.

15. Huvudbrytaren
    Medlem · Nivå 8
    Förr kunde man ju klicka in sig på sista sidan direkt när man öppnade tråden. Nu måste man ju öppna trådens förstasida först och sedan klicka på rutan för sista sidan: Det var bättre förr, ju förr desto bättre...
    Eller finns det någon användarinställning jag själv kan pilla på för att se sidnummerrutor under trådrubriken?

• Laddar…