I APPEN funkar det bra för mig.
Samsung S24.

Har inga problem att "tvåfingerszooma", vare sig jag klickar upp bilden eller inte, ej heller nåt "hackande" vid zoomning.

Motorola, Android 13, chrome, läser på forumet i mobilens webläsare, ej app.

Ola C Ola C skrev:
Typ så här, se två sista försöken.

[video]
Nu tror jag att jag ser vad som blir fel. Det verkar som att ”refresh” felaktigt tittar fram där uppe när du råkar påbörja din zoomning med nedre tummen i Android.

Smartphone-skärm visar en hemsida med en hand som zoomar, en grön pil pekar mot något oväntat element.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag ber @cnils titta på det.

• Gilla
Ola C och 1 till
  • Laddar…
I appen öppnar bilder upp sig i hela skärmen. Det blir en bättre bildupplevelse.

Träbitar staplade på en trävagn i en verkstadsmiljö.
Skapa konto

Enkelt att zooma.

Verkstad med slipmaskin och trävirke, omgiven av verktyg och träbitar, med fokus på pågående byggprojekt.
Skapa konto

Och enklare att stänga bilden genom att man swipear ner bilden.

Trächassi med inåtgående sidostöd för att hålla skivor stående, del av ett bygge i ett organiserat verkstadsutrymme med verktyg och hyllor.
Skapa konto

Men vi hoppas kunna förbättra bildhanteringen ytterligare både i appen och i webbläsaren.

I senaste iOS 26 som Apple lanserade i förrgår men som förväntas komma i september så kommer hela bildskärmen att användas i webbläsaren, till exempel så här:

Rosa blomma i fokus på skärmen av en smartphone med text om workshops och bokningsalternativ, appens bildhantering demonstreras.
Skapa konto

• Haha
Magnus E K
  • Laddar…
Möjligt det varit uppe tidigare osäker på det.

Men "Ladda upp bild/video" borde det även stå dokument eftersom det även går att ladda upp pdf-filer som exempel.

Smiliesarna är det vissa som bara är en fyrkant för mig, typ 🫶🥹🥲, kanske bara min dator som inte vill vara med?

Och en tredje sak vore en knapp för specialtecken skulle vara trevligt bredvid de andra i ovankant, där man väljer fet, kursiv, lista osv.
Saknar att ha bland annat dessa lättillgängliga när man gör inlägg ° ± ² ³ ¼ ½ ¾ Δ Ω φ

Purre Purre skrev:
Saknar att ha bland annat dessa lättillgängliga när man gör inlägg ° ± ² ³ ¼ ½ ¾ Δ Ω φ
Flera av de där tecknen gör du lätt med tangentbordet på telefonen

Håll in 0 = ⁰
Håll in + = ±
Håll in 2 = ²
Håll in 3 = ³
Håll in 1 = ½, ¼, etc

De tre sista får du om du lägger till grekiska/grekiskt tangentbord.
ΔΩφ

Redigerat:
Demmpa Demmpa skrev:

Håll in 0 = ⁰
Håll in + = ±
Håll in 2 = ²
Håll in 3 = ³
Håll in 1 = ½, ¼, etc

ΔΩφ
[video]
Beror kanske på vad du har för telefon, ° har jag på 0an, men inte de övriga du skriver om.

Demmpa Demmpa skrev:

Håll in 0 = ⁰
Håll in + = ±
Håll in 2 = ²
Håll in 3 = ³
Håll in 1 = ½, ¼, etc

ΔΩφ
[video]
Ja visst men nu sitter jag vid en bärbar dator en hel del av gångerna och visst charmap finns då men att gå den vägen är inte så smidigt. Alt+0176 för grader är bara glömma då jag inte har någon numerisk del på tangentbordet heller.

Mikael_L
Är det bara för mig ..?

Jag får sedan igår (förrgår?)
rätt många felmeddelanden typ:
"An unexpected database error occurred. Please try again later."

när jag ska in i en tråd, eller backa tillbaka.

Jag har problem vid postning "An unexpected error has occurred", gissningsvis samma problem

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.