K Kakelugnen566 skrev:
[bild]
Så här ser min "gröna" del ut. Beror det på webbläsaren hur det ser ut?
Jag har en 1 år gammal Samsung a54 och således samsung internet. Ibland kommer en stänkare "körs i chrome"
Jag är värdelös på sånt här så jag är nog ett hopplöst fall!
Menyraderna/knapparna är bara synliga när man har texteditorn framme, alltså när man kan skriva ett inlägg.

När man bara läser så är inte menyerna/knapparna framme.

K
Demmpa Demmpa skrev:
Menyraderna/knapparna är bara synliga när man har texteditorn framme, alltså när man kan skriva ett inlägg.

När man bara läser så är inte menyerna/knapparna framme.

[video]
Det går inte att ta skärmdump när tangentbordet är framme för att skriva svar..men..har hittat A:et! haha! Nå då kanske jag kan framöver! Tack för hjälpen! 😀

K Kakelugnen566 skrev:
Det går inte att ta skärmdump när tangentbordet är framme för att skriva svar..men..har hittat A:et! haha! Nå då kanske jag kan framöver! Tack för hjälpen! 😀
Denna typ av skärmdump kan du "alltid" göra,
Instruktioner för att ta en skärmdump med knappkombinationer på Samsung-enheter, inklusive sidoknappen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

https://www.samsung.com/se/support/...in-och-ta-en-skarmdump-pa-din-galaxy-telefon/

• Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
K
Demmpa Demmpa skrev:
Denna typ av skärmdump kan du "alltid" göra,
[bild]

[länk]
På denna telefonen a54 funkar det inte med sidoknapparna utan man ska dra sin handflata över skärmen från vänster till höger. Jag har båda knapparna på samma sida, höger.
Men det gick inte när jag provade då när jag hade tangentbordet framme

K Kakelugnen566 skrev:
På denna telefonen a54 funkar det inte med sidoknapparna utan man ska dra sin handflata över skärmen från vänster till höger. Jag har båda knapparna på samma sida, höger.
Men det gick inte när jag provade då när jag hade tangentbordet framme
Då måste du ha någon lustig inställning i telefonen, min dotter kan ta skärmdumpar med sidoknapparna (höger sida) på sin A54.

K
Demmpa Demmpa skrev:
Då måste du ha någon lustig inställning i telefonen, min dotter kan ta skärmdumpar med sidoknapparna (höger sida) på sin A54.
Det är inte alls omöjligt, det är mycke inställningar som jag inte är vän med...
Jag ska prova igen med knapparna,

K
När jag trycker på båda knapparna kommer det upp avstängningsknappar och en ruta där det står inställningar för sidoknapp. Så här Skärmbild av inställningsmeny för sidoknapp på en smartphone, med alternativ för dubbeltryck och tryck och håll ned, markerad avstängningsmeny.
Skapa konto

Logiken för "liknande trådar" är intressant...
Skärmbild av diskussionsforum som visar liknande trådar: byggfrågor om balkong och vatten samt ämnet favorit Sodastream-smaker.
Skapa konto

Allt som oftast dyker det upp svar på inlägg som är AI-genererade. Förutom att svaren ofta är långa och svårlästa är det ofta faktafel eller svar på fel fråga/irrelevanta svar. De som postar dessa inlägg verkar sällan tycka det är viktigt att granska innehållet...

Enligt reglerna ska man ju inte be någon Googla svaret på en fråga. I och med den senaste teknikutvecklingen borde väl den regeln utökas så det inte heller är tillåtet att bara klistra in ett svar från ChatGPT och liknande tjänster?

Redigerat:
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 7 till
  • Laddar…
Även om jag förstår poängen, är det inte okej att klistra in ett ai-genererat svar som är korrekt?

Är vi inte farligt nära att bara förbjuda att lämna felaktiga svar?

tveksamt tveksamt skrev:
Även om jag förstår poängen, är det inte okej att klistra in ett ai-genererat svar som är korrekt?
Jo, om det är någorlunda korrekt. Man kan dessutom välja att bara ta med relevanta delar av AI-svaret i stället för att helt okritiskt klistra in hela textmassan.
Annars är ju inte svaret mer givande än att be TS söka själv.

Flera gånger har jag sett 50+ rader långa haranger med tveksamt innehåll som svar på till synes enkla frågor. Även om innehållet kanske är rätt i sak är det svårt att hitta lösningen på problemställningen i den långa, utsvävande och oftast lite svårlästa texten.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
useless useless skrev:
Allt som oftast dyker det upp svar på inlägg som är AI-genererade. Förutom att svaren ofta är långa och svårlästa är det ofta faktafel eller svar på fel fråga/irrelevanta svar. De som postar dessa inlägg verkar sällan tycka det är viktigt att granska innehållet...

Enligt reglerna ska man ju inte be någon Googla svaret på en fråga. I och med den senaste teknikutvecklingen borde väl den regeln utökas så det inte heller är tillåtet att bara klistra in ett svar från ChatGPT och liknande tjänster?
Håller med om problembeskrivningen, men tror inte på att reglera frågan. Hur ska det modereras, och finns det inte bättre saker att lägga den tiden på?

Inte ens uppenbara textstölder från upphovsrättsskyddat material är lätt att komma åt, så ska man då ge sig på mellanting, alltså textdr som ändå på något vis utgår från användarens promptning? Jag är skeptisk.

Finns det rena chattbottar som kommer in och spammar forumet tycker jag att det är en annan sak, medan vi nog kan hantera vanliga människor som gör det med milt hån.

• Gilla
  • Älska
Marlen Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
MultiMan
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag lämnade Chrome när de ändrade hur de visade flikarna.
Vad är det för fel på visningen? Nya flikhanteraren är ju kanon. Nu slipper man extra tillägg för att hålla reda på alla grupper med flikar man har. Färgkodade grupper som man öppnas och stängas som man vill och automatsparar. Bland det bästa som hänt Chrome om man är flitig användare.

MultiMan
K Kakelugnen566 skrev:
När jag trycker på båda knapparna kommer det upp avstängningsknappar och en ruta där det står inställningar för sidoknapp. Så här[bild]
Vad trycker du på egentligen? Standard är avstängninsknapp+volym upp = det du nu fick upp, avstängning/omstart mm. Avstängningsknapp+volym ner = skärmdump.

MultiMan MultiMan skrev:
Vad är det för fel på visningen? Nya flikhanteraren är ju kanon. Nu slipper man extra tillägg för att hålla reda på alla grupper med flikar man har. Färgkodade grupper som man öppnas och stängas som man vill och automatsparar. Bland det bästa som hänt Chrome om man är flitig användare.
För egen del tappade jag all form av överskådlighet med de stora "tabbarna" som var två i bredd.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.