350 709 läst · 5 200 svar
351k läst
5,2k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Menyraderna/knapparna är bara synliga när man har texteditorn framme, alltså när man kan skriva ett inlägg.K Kakelugnen566 skrev:
När man bara läser så är inte menyerna/knapparna framme.
Det går inte att ta skärmdump när tangentbordet är framme för att skriva svar..men..har hittat A:et! haha! Nå då kanske jag kan framöver! Tack för hjälpen! 😀Demmpa skrev:
Denna typ av skärmdump kan du "alltid" göra,K Kakelugnen566 skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://www.samsung.com/se/support/...in-och-ta-en-skarmdump-pa-din-galaxy-telefon/
På denna telefonen a54 funkar det inte med sidoknapparna utan man ska dra sin handflata över skärmen från vänster till höger. Jag har båda knapparna på samma sida, höger.Demmpa skrev:
Men det gick inte när jag provade då när jag hade tangentbordet framme
Då måste du ha någon lustig inställning i telefonen, min dotter kan ta skärmdumpar med sidoknapparna (höger sida) på sin A54.K Kakelugnen566 skrev:
Allt som oftast dyker det upp svar på inlägg som är AI-genererade. Förutom att svaren ofta är långa och svårlästa är det ofta faktafel eller svar på fel fråga/irrelevanta svar. De som postar dessa inlägg verkar sällan tycka det är viktigt att granska innehållet...
Enligt reglerna ska man ju inte be någon Googla svaret på en fråga. I och med den senaste teknikutvecklingen borde väl den regeln utökas så det inte heller är tillåtet att bara klistra in ett svar från ChatGPT och liknande tjänster?
Enligt reglerna ska man ju inte be någon Googla svaret på en fråga. I och med den senaste teknikutvecklingen borde väl den regeln utökas så det inte heller är tillåtet att bara klistra in ett svar från ChatGPT och liknande tjänster?
Redigerat:
Jo, om det är någorlunda korrekt. Man kan dessutom välja att bara ta med relevanta delar av AI-svaret i stället för att helt okritiskt klistra in hela textmassan.tveksamt skrev:
Annars är ju inte svaret mer givande än att be TS söka själv.
Flera gånger har jag sett 50+ rader långa haranger med tveksamt innehåll som svar på till synes enkla frågor. Även om innehållet kanske är rätt i sak är det svårt att hitta lösningen på problemställningen i den långa, utsvävande och oftast lite svårlästa texten.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 183 inlägg
Håller med om problembeskrivningen, men tror inte på att reglera frågan. Hur ska det modereras, och finns det inte bättre saker att lägga den tiden på?useless skrev:Allt som oftast dyker det upp svar på inlägg som är AI-genererade. Förutom att svaren ofta är långa och svårlästa är det ofta faktafel eller svar på fel fråga/irrelevanta svar. De som postar dessa inlägg verkar sällan tycka det är viktigt att granska innehållet...
Inte ens uppenbara textstölder från upphovsrättsskyddat material är lätt att komma åt, så ska man då ge sig på mellanting, alltså textdr som ändå på något vis utgår från användarens promptning? Jag är skeptisk.
Finns det rena chattbottar som kommer in och spammar forumet tycker jag att det är en annan sak, medan vi nog kan hantera vanliga människor som gör det med milt hån.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 815 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 815 inlägg
Vad är det för fel på visningen? Nya flikhanteraren är ju kanon. Nu slipper man extra tillägg för att hålla reda på alla grupper med flikar man har. Färgkodade grupper som man öppnas och stängas som man vill och automatsparar. Bland det bästa som hänt Chrome om man är flitig användare.13th Marine skrev:
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 815 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 815 inlägg
Vad trycker du på egentligen? Standard är avstängninsknapp+volym upp = det du nu fick upp, avstängning/omstart mm. Avstängningsknapp+volym ner = skärmdump.K Kakelugnen566 skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 667 inlägg
För egen del tappade jag all form av överskådlighet med de stora "tabbarna" som var två i bredd.MultiMan skrev: