Byggahus.se

Feedback på nya sajten lämnas här

1. S
    Byggnadsvårdare Nivå 14
    Sidan "följer" (tidigare bevakningar) har blivit helt oöverskådlig på mobil nu när en stor bild tar upp all plats.

Sedan verkar smileys knte riktigt fungera, se mitt senaste inlägg i trädgårdstråden t.ex.

Annars ser det bra ut, och framförallt så känns sidan snabb.

• Laddar…
  2. roland53
    Medlem Nivå 13
    Gillar inte att varje inlägg tar för stor plats på skärmen.
    Mycket mer att skrolla. Onödigt mycket info i första anblicken på kanske ett inlägg som jag inte är intresserad av.
    Kompaktare design efterlyses.

• Laddar…
  3. richardtenggren
    Verktygstokig · Nivå 15
    Jag ogillar att sidan inte använder så mycket av skärmens bredd, tidigare kunde man ju välja widescreen-läge.

Kan även hålla med roland53 om att inläggen tar lite väl stor plats på höjden, mycket död yta.

Håller även med om att thumbnails i inläggslistan känns overkill, även om det kanske inte tar så mycket plats.

Sen är de runda avatarerna fula, kör med kvadratiska istället.

• Laddar…
  4. perojonsson
    Verktygstokig Nivå 3
    På indexsidan är det svårt att se om det finns några trådar i en forumdel som jag inte läst.
    Det är svårt att veta var man ska klicka för att komma till första olästa posten i en tråd.
    Den lilla blå pricken är inte direkt lätt att träffa fort. I den gamla designen var det inte så smidigt i desktop-versionen, men supersmidigt i mobil-versionen. Jag saknade alltid mobil-versionens beteende, där det räckte med att klicka på inlägget för att hamna rätt, när jag satt vid datorn eller ipad:en.

5. T
    Medlem · Nivå 11
    Jag också. Nu. Endera är det skit bakom spakarna här eller så ändras funktionen allt eftersom.

6. K
    Medlem · Nivå 7

Ganska kul funktion att markera text och få upp en "citera-tagg" och! såg precis att det dyker upp en notis om att fler inlägg har postats under tiden man skriver inlägget!

(Min quote var helt random för funktionens skull)

7. Johnny Viking
    Medlem Nivå 9
    Jag vill ha "Senaste", "Deltagit" och "Bevakar" i snabblänkar. (desktop). Vet ej hur det ser ut i mobilt än men vill ha samma där.

8. useless
    Självbyggare · Nivå 23
    Kan man ändra så att inte listan med olästa meddelanden är två klick bort?

9. Chrissofsweden
    Renoveringsnovis · Nivå 23
    Miniatyren verkar vara fel :)

10. mattiasp
    Moderator · Nivå 17
    Det kommer nog ta en stund att vänja sig, men jag är säker på att det kommer att bli bättre. Möjligheten att moderera från telefonen kommer att bli toppen. Det kunde vara lite frustrerande att se något tokigt och inte kunna göra något åt det förrän man kommer till en dator.

Kan jag få min avatar att röra sig igen? Det gjorde den för några generationer sedan.

Jo, i mobilen får jag två ramar i toppen. En med den tidigare BH-färgen och en med den nya. Det tar onödig plats. Se bild
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    fullsizeoutput_1f61.jpeg

Nu redigerar jag från datorn. Det fungerade dåligt i telefonen. Markören ville inte hamna där jag ville. Någon bugg

Redigerat 1 jun 2017 07:52
  11. 13th Marine
    Renoverare · Nivå 19
    Jag saknar "Deltagit".
    Sen tycker jag där är för mycket tomrum runt varje inlägg.
    Borde inte "Gilla Svara Dela" och kanske signaturen vara fix längst ner i inlägget? Men inlägg som är en rad hamnar de inte sist i inlägget.

12. AndersPS
    Renoverare Nivå 17
    Har möjligheten att lägga till en "rubrik" på sitt inlägg försvunnit? Det fanns tidigare under utökad svarsruta.

• Laddar…
  13. Biggie
    Renoverare · Nivå 16
    Tycker allt ser kanon ut, kommer väl dock ta ett tag att vänja sig

14. T
    Medlem · Nivå 12
    Vart har 'deltagit' tagit vägen? Hur hittar jag nu de trådar jag varit och klöddat i?

15. Chrissofsweden
    Renoveringsnovis · Nivå 23
    Mobil, padda eller dator?

I en iPhone 6 ser det inte så tomt ut tycker jag :)