Byggahus.se
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Så länge måste vi be app-användare som uppdaterat till nya iOS 14 som kom nu i helgen att klicka på ...-knappen uppe i högra hörnet och välja Öppna i webbläsare och ladda upp bilder och videor i Safari.
Går det här (redigerat förstås)att lägga in som någon slags varningstext vid bilduppladdning i iphone-appen. Tog mig ett tag att komma på att jag läst något om det när jag drabbades nyss, och jag gissar att vi blir fler och fler som uppgraderar.

När man klickar upp bilder så hamnar dom ibland (beroende på formatet) över krysset och det går inte att kryssa ner den och gå tillbaks till tråden.

Hand håller en vit plastlock till eluttag mot en inomhusbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag kör Chrome i Android.

• Wow
Per Eskilsson
  • Laddar…
Nu i dagarna har det kommit massor av rörliga annonser. Min åsikt är att det är ett fruktansvärt otyg som irriterar väldigt mycket. Redan när det var icke rörliga annonser tycker jag nog att antalet är i överkant (men acceptabelt) men när det börjar röra på sig också känner jag olust. Så snälla överväg att plocka bort de rörliga annonserna.

• Gilla
Fadai och 1 till
  • Laddar…
Värre är det när man scrollar förbi o så startar det nån satans reklamfilm i en ny popup ruta på telefon.

• Gilla
Staffans2000 och 2 till
  • Laddar…
Letade upp tråden för att påpeka just detta. Blivit värre än Aftonbladet :sick::sick::thumbdown:

Verkar som att videoannonser nu startar i fullskärm på mousedown (extremt begränsad kunskap om programmeringstermer), borde ske på mouseup? Gör det svårt att skrolla i trådar som det är nu. Gäller åtminstone iOS.

Dheri Dheri skrev:
Nu i dagarna har det kommit massor av rörliga annonser. Min åsikt är att det är ett fruktansvärt otyg som irriterar väldigt mycket. Redan när det var icke rörliga annonser tycker jag nog att antalet är i överkant (men acceptabelt) men när det börjar röra på sig också känner jag olust. Så snälla överväg att plocka bort de rörliga annonserna.
Vi testar att köra videoannonser ifrån Hornbach, American Express med flera för att se hur det fungerar och vad det ger.

Är det dessa annonser som du tycker irriterar väldigt mycket eller är det andra annonser som ibland också kan vara rörliga?

På vilket sida stör du dig av dessa rörliga annonserna, inne i forumet i mobilen eller på startsidan?

D dan-lind skrev:
Verkar som att videoannonser nu startar i fullskärm på mousedown (extremt begränsad kunskap om programmeringstermer), borde ske på mouseup? Gör det svårt att skrolla i trådar som det är nu. Gäller åtminstone iOS.
För mig så öppnas dessa annonser bara upp om jag klickar på play-knappen, inte annars. Funkar det annorlunda för dig?

På min iphone: Annonsfilmerna startar automatiskt, klickar man på krysset i övre högra hörnet för att stänga , så öppnas annonsen i fullskärm. Mycket irriterande!

För mig så öppnas dessa annonser bara upp om jag klickar på play-knappen, inte annars. Funkar det annorlunda för dig?
Det jobbiga är att de startar när man trycker ner fingret, inte när man släpper över play-knappen. Man sveper/scrollar gärna med fingret och då riskerar man nudda playknappen och vips så blir det fullskärmsreklam.

Vi testar att köra videoannonser ifrån Hornbach, American Express med flera för att se hur det fungerar och vad det ger.

Är det dessa annonser som du tycker irriterar väldigt mycket eller är det andra annonser som ibland också kan vara rörliga?

På vilket sida stör du dig av dessa rörliga annonserna, inne i forumet i mobilen eller på startsidan?
Nu ser jag av naturliga skäl inte annonser idag och får då svårt att bekräfta var jag sett dessa annonser. Men jag kör android-appen och det är på de vanliga annonsytorna i och mellan trådar. Det är nog de du nämner även om de jag främst lagt märke till är pågen.

Startar vid scrollning på Android också.

MultiMan
Personligen kan jag säga att alla sidor som kör videoannonser besöker jag aldrig igen om det inte går att spärra, alldeles oavsett hur bra sidan är. Finns inget värre. Nu har jag ju valt att betala så fort det gick på Byggahus, men tycker ändå ni ska vara försiktiga med så invasiva och störande annonstyper.

Är de dessutom med ljud, så börjar jag överväga UNABOM(b)-metoder.

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Personligen kan jag säga att alla sidor som kör videoannonser besöker jag aldrig igen om det inte går att spärra, alldeles oavsett hur bra sidan är. Finns inget värre. Nu har jag ju valt att betala så fort det gick på Byggahus, men tycker ändå ni ska vara försiktiga med så invasiva och störande annonstyper.

Är de dessutom med ljud, så börjar jag överväga UNABOM(b)-metoder.
Nej, de är inte med ljud om man inte aktivt väljer att klicka på ljudet.

Dheri Dheri skrev:
Nu ser jag av naturliga skäl inte annonser idag och får då svårt att bekräfta var jag sett dessa annonser. Men jag kör android-appen och det är på de vanliga annonsytorna i och mellan trådar. Det är nog de du nämner även om de jag främst lagt märke till är pågen.
Nu har jag ändrat så att annonserna inte kan öppnas upp utanför annonsytan när man är inloggad i mobilen.

Mindre störig upplevelse om man felaktigt råkar klicka på annonsens play-knapp men också mindre ersättning till oss för annonsvisningarna.

• Gilla
Hammarfall
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.