Byggahus.se

Feedback på nya sajten lämnas här

1. MultiMan
    Medlem · Nivå 9
    Varför fick jag nedanstående i mina nya notiser nyss? Hände 2014 och senaste inlägg i tråden 2017. Reptil var senast online 2014.

BHFail63.PNG

Edit: Trådskaparen är ju fortfarande aktiv, så där har vi förklaringen. Blandade ihop Reptil med TS!

Redigerat 2 dec 2019 21:10
  2. R
    Lösvirkesbyggare · Nivå 12
    Det meddelande fick jag också bland mina bevakningar. Hade förvisso skrivit i ämnet men vad var nytt?

3. Nötegårdsgubben
    Husägare · Nivå 17
    Det som står har väl hänt nu, att TS markerat bästa svar alltså.

4. MultiMan
    Medlem · Nivå 9
    Blandade ihop trådskaparen med vem som skrev bästa inlägget, borde lagt mig vid 20 som jag tänkt! :thinking::oops:

5. R
    Lösvirkesbyggare · Nivå 12
    Efter 5 år, känns lite sent.......

Edit: Går man in på TS så har faktiskt han varit inne idag efter 5 år och markerat bästa svaret, så det verkar vara ok. även om det känns lite konstigt att göra det nästan 5,5 år efter det att det skrevs...

6. N
    Bannad Nivå 1
    Här blir några syndpunkter:

När olagliga råd ges ska Röd disclaimer synas över texten. För att få läsa råden måste avtal godkänna.

Dom som är i samma grupp ska namn synas med speciell för. Till exempel Doktorn, Avokaten, Professor och Moderaten ska ha gula namn.

El forim ska delas upp i så kallat underfora. Vissa detaljer är tillåtet att hempilla med. Då heter den Laglig elforum då max 50 Volt. 120 Volt Ampére.
    Sedan Forum för upplysning. Här kan man lugn och still diskutera auktoriserad installation.
    Så man vet vad man ska beställa från elektriker.

7. M
    Medlem · Nivå 6
    Finns det verkligen olagliga råd? Kan du ge exempel på ett sådant?
    Vad är det för avtal som ska godkännas tänker du? Att man lovar att inte utföra det som står i inlägget? Vad skulle detta tillföra?

8. Dan_Johansson
    Allvetare · Nivå 14
    Borde inte moderaten ha blått? För övrigt är jag emot registrering av partitillhörighet.

• Laddar…
  9. richardtenggren
    Verktygstokig · Nivå 15
    Vad tror du om någon slags rättstavningsfunktion?

Sedan så kanske ”Kränkt yrkesman” borde finnas med som ”Titel” på forumet.
    Med Doktor syftar du då till Läkare?

• Laddar…
  10. Nötegårdsgubben
    Husägare · Nivå 17
    Jag saknar en funktion för att rekommendera att en användare sätts under bevakning. Jag är inte för att censurera åsikter, folk får gärna tycka vad de vill, men vissa användare trollar uppenbarligen vilket vi forumdeltagare, som grupp, har svårt att hantera.

11. Mikael_L
    Medlem · Nivå 25
    Ja då "alla andra forumdeltagare" kan räknas i hundratals, kanske tusentals, så kommer det aldrig ske, att alla slutar mata trollen.
    Därför är de svåra att hantera. Vore man bara några enstaka så var det ingen match att tiga ihjäl dem.

Jag tycker dock detta forum är relativt fritt från troll. Jag kanske missar mycket, moderatorerna arbetar väl ganska ljudlöst, så jag märker väl inte så mycket av vad som görs.

12. MultiMan
    Medlem · Nivå 9
    Bra idé. På andra forum finns det ibland en funktion att alla inlägg från nya användare (antal inlägg eller bara tid avgör) inte publiceras förrän efter godkännande, då stoppar man speciellt användare som bara går med för att trolla. Något vi har flera aktuella exempel på här.
    Bevakningsfunktionen bör ha en tröskel för att stoppa okynnesanmälningar, men att det sedan innebär att inga inlägg från den användaren publiceras innan godkännande.

13. Mikael_L
    Medlem · Nivå 25
    Det skulle kunna finnas som ytterligare ett verktyg i moderatorernas verktygslåda.
    Som skulle kunna användas när man börjar vilja ta i med någon medlem, att det går att ge semester en tid, banna, eller sätta fördröjning på inläggens publicering en tid.
    Om det finns medlemmar som faktiskt inte egentligen trollar, men lider av att vara för impulsiva, så kan det även där vara en lösning.

14. richardtenggren
    Verktygstokig · Nivå 15
    Finns minst en användare här som har drygt 500 nystartade trådar och 3500 inlägg totalt, vilket kanske kan ses som aningen impulsivt? ;)

15. fia_mstd
    Husägare · Nivå 11
    Låter lite hårt att banan någon för att den är impulsiv? Låt bli att svara bara, det måste väl ändå finnas lite acceptans för att vi är olika?

• Laddar…