Byggahus.se

Feedback på nya sajten lämnas här

83k läst  1,9k svar

1. D
    Medlem Nivå 11
    Nä jag vill inte ha det på det viset.

Jag vill det ska funka som det funkade förr (epost-notis en gång tills man läst ämnet) och jag tycker inte heller jag eller någon annan borde behöva gå och ändra några inställningar. Nu har jag provat sätta det till ibland, får se om det gör önskad funktionalitet.

If it ain't broke, don't fix it.

2. anders07
    Medlem · Nivå 14
    Nä, stopp nu!
    Jag har ca 500 mail nu från BH!!!

3. Demmpa
    Husägare · Nivå 20
    Det är ”alltid” någon som klagar oberoende på vilket system som används.
    Det var ett antal som inte tyckte om förra systemet men som gillar dagens och tvärt om.

4. useless
    Självbyggare · Nivå 22
    Fast ingen kan väl tycka att det här är bra?
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    PhotoPictureResizer_190528_071827221_crop_948x1101.jpg

5. D
    Medlem Nivå 11
    Åtminstone kunde man ha gjort så man kunde återgå till den gamla standarden. Jag bryr mig inte om det råkar bli så jag missar notifikationer, bara ett forum, inte liv och död, jag behöver inte få notis om varenda sak. Jag stänger hellre av det då.

De va bättre förr

6. Nötegårdsgubben
    Husägare · Nivå 16
    Det nya systemet (i alla fall dess default-inställning) är uppenbart dåligt för flitiga användare, samtidigt som det säkert lockar några sällananvändare till återbesök. Men att inte ens ha ett maxantal mejl per dag så att en användare redan nu upplever sig fått hundratals mejl är lite för nonchalant mot regelbundna användare som är på en teknisk nivå där de inte vill hålla på och ändra sina inställningar.

• Laddar…
  7. useless
    Självbyggare · Nivå 22
    Hur stänger man av notiserna då?

8. D
    Medlem Nivå 11
    Kanske folk borde få terapi för sin FOMO istället för att "enablea" missbruket

9. Demmpa
    Husägare · Nivå 20
  10. Nötegårdsgubben
    Husägare · Nivå 16
    Det här lär väl drunkna bland notis-/mejlsvaren, så @Per Eskilsson och @cnils:

Sidan har blivit väldigt slö, särskilt laddningstiden för svar. Ibland timar den till och med ut, samtidigt som svaren ändå går iväg.

Använder Iphoneapp.

11. useless
    Självbyggare · Nivå 22
    Ja, jag fick nåt tekniskt fel två gånger innan mitt tidigare inlägg gick iväg. Då hade jag tydligen gjort tre identiska inlägg i tråden.

12. Alfredo
    Besserwisser · Nivå 17
    Nej Marlen och Per, nu stänger jag av notiser, "notifieringsmail" och liknande meningslös kommunikation från er. En gång i tiden innehöll "notifieringsmailen" hela inlägget. Då var de användbara och kunde "trigga" mig att gå till forumet för att läsa mer och kanske ge mig in i diskussionen. För ett antal år sedan blev mailen vingklippta och innehöll bara några rader. Oftast har de sedan dess slängts oöppnade och olästa.

Nu är dessa mail fullständig ointressanta och kommer därför att stängas av. Jag har inget intresse att ta emot en massa 12 kB stora mail som i princip helt saknar meningsfyllt innehåll.

13. useless
    Självbyggare · Nivå 22
  14. D
    Medlem Nivå 11
    Meddela mig via: inga

P.S. Det är en flera sekunder lång fördröjning nu efter man tryckt skicka.

15. tveksamt
    Husägare Nivå 7
    Vad betyder "ibland"?
    Jag vill ha notiser från alla de trådar jag bevakar, men jag vill inte ha femtioelva notiser från samma tråd...