Byggahus.se

Fått kohage runt 3 delar av huset. Lagar,regler? Vad gäller??

1. M
    Verktygstokig · 8 753 inlägg
    hängde inte med riktigt här..
    pratar vi om gödsel eller bekämpningsmedel?
    Man besprutar med bekämpningsmedel
    Och sprider när det är fråga om gödsel..

Eller var det de du menade?
    Varför skulle ekologiskt vara sämre?
    pga att man inte använder bekämpningsmedel?

2. Düsseldorff
    Byggnadsvårdare · Bromma · 794 inlägg

Düsseldorff

Byggnadsvårdare
    Nåja det kan ju fortfarande råka växa vid tomtgräns. Och gör det inte det så kan man ju råka gödsla...

• Laddar…
  3. M
    passa dig så att inte något ombud får för sig du gör detta av illvilja ;)och blir alldeles till sig i kalsongerna att denne kallar dig för svinpäls:crysmile::crysmile::crysmile:

4. Jetkokos
    Elektroniktokig · Västmanland · 665 inlägg

Jetkokos

Elektroniktokig
    Mm, speciellt om det råkar finnas ett växthus på ena sidan också. :D

• Laddar…
  5. Mats: Gårdsägare
    Medlem · Töreboda · 188 inlägg

Mats: Gårdsägare

Medlem
    Ok

• Laddar…
  6. M
     :crysmile::crysmile:och avslutat sitt konto på Byggahus för att skapa ett nytt... :crysmile::crysmile:
    vem vet vad som var i det där växthuset..
    goda saker att röka kanske.. :rofl:

• Laddar…
  7. Mats: Gårdsägare

Medlem
    Mysigt

• Laddar…
  8. Mats: Gårdsägare

Medlem

• Laddar…
  9. Nissens
    Garagebyggare · Göteborg · 4 699 inlägg

Nissens

Garagebyggare
    Knappast. Jordbruksnäringen är kritiskt för samhället, det gäller varken hästverksamheten eller spelindustrin…
    Väldigt få människor skulle svälta pga att hästhobbyn eller spelindustrin försvann.

Tar du bort jordbruket så blir det kris i hela samhället…

Det är skrämmande att det finns människor som inte inser det….

10. Jetkokos

Jetkokos

Elektroniktokig
    Du ser allt så himla svartvit hela tiden. Skulle hela hästverksamheten ta slut i Sverige så kommer arbetslösheten att öka. Samhället kanske inte påverkas lika mycket som om jordbruket försvinner, men man behöver ju inte jämföra vartenda oönskad händelse med ett totalt samhällshaveri.

11. Nissens
    Garagebyggare · Göteborg · 4 699 inlägg

Nissens

Garagebyggare
    Ok, märkligt att du inte ser konsekvenserna av att allt kött och spannmål, mjölk/ost mm som produceras i Sverige försvinner..

Hur kan du ens jämföra det med om marginella verksamheter som hästverksamhet, motorsport etc försvinner???

Man undrar om du skämtar… eller om du verkligen är så naiv….

Arbetslöshet är ett mycket litet problem jämfört med om vi inte har något att äta…

12. M
    Det mesta jordbruket producerar blir inte livsmedel i Sverige ändå, utan vi importerar ju mer än vi äter av det inhemska...

länge sedan vi var självförsörjande
    .

13. Jetkokos

Jetkokos

Elektroniktokig
    Har du samma läsförståelse som en apa? Är det därför du har den som din profilbild, för att förvarna oss andra?

Jag säger ingenting om konsekvenserna av förlorad jordbruk (där vi för övrigt är precis lika beroende av import som av egen produktion). Det jag säger är att vartenda verksamhet, som exempelvis hästverksamhet, inte kan mätas med jordbruk som måttstock. Gråskala, du vet…

Man undrar om du trollar… eller om du verkligen är så naiv….

14. P
    Medlem · 7 722 inlägg

pmd

Medlem
    Det där är nyckeln till en lyckat flytt till landet för stadsbor. Hälsa på alla grannar inom någon mils avstånd och försök passa in. Gör detta så snabbt som möjligt.

Var med i det lokala föreningslivet (om det finns nåt). Bli engagerad i vägsamfälligheter och andra föreningar som sköter om gemensamma anläggningar.

Vi cyklade runt och knackade på hos alla i "byn" när vi flyttade hit där vi bor och det första jag gjorde när jag träffade bonden här var att köpa ved av honom (han frågade om jag behövde). Att smälta in i grannskapet på direkten lönar sig i längden både för en själv och för grannarna.

Min granne bonden är dock en av de snällaste och trevligaste människor jag känner så han hade antagligen varit trevlig mot mig även om jag vore en otrevlig stadsbo.:)

15. M
    var ord och inga visor detta..
    Tror ni har ungefär lika rätt i sådana scenarion båda två... (y)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.