Hej.
Vi ska dra vattenburet system och har kommit över lite olika gamla sektionselement som vi tänkte installera. Till de flesta har vi fått med gamla Lenhovda- fästen eller liknande, men till ett har vi fått ett annat typ av fäste, se bild.

Vi är lite fundersamma hur vi ska fästa detta i väggen på ett bra sätt. Det enda stället man kan fästa något i är skåran mitt på, men då hamnar skruvhuvudet ca 2,5 cm från väggen pga fästets profil vilket känns som det blr vara ganska påfrestande för skruven. Någon som vet hur det ska göras? Eller saknar vi rent av en del av fästet?

• Vit plastprofil på träbord, oskarp bakgrund, inomhusmiljö, designelement eller byggmaterial, förgrundsfokus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit plastklämma för att försegla påsar, ligger på ett träbord.
    Skapa konto
Skruven ska ju klämma fästet mot väggen så friktionen håller fästet på plats. Det ska inte vara en tavla som hänger längst ut på kroken.
Men jag tror ni saknar någon del

J Johannasmsvensson skrev:
Hej.
Vi ska dra vattenburet system och har kommit över lite olika gamla sektionselement som vi tänkte installera. Till de flesta har vi fått med gamla Lenhovda- fästen eller liknande, men till ett har vi fått ett annat typ av fäste, se bild.

Vi är lite fundersamma hur vi ska fästa detta i väggen på ett bra sätt. Det enda stället man kan fästa något i är skåran mitt på, men då hamnar skruvhuvudet ca 2,5 cm från väggen pga fästets profil vilket känns som det blr vara ganska påfrestande för skruven. Någon som vet hur det ska göras? Eller saknar vi rent av en del av fästet?
Ta längre skruv. Lång metallskruv med vingmutter på träyta framför vit bakgrund.
Skapa konto

Redigerat:
Eller vilken fäste behöver du? Jag har 2 olika sorts hemma

Köpte några ordentligt grova fransk träskruv och drog i, sitter som berget så ska nog funka bra!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.