4 784 läst ·
3 svar
5k läst
3 svar
Fästa tv-bänk i lättbetong TIPS tack.
Tjena.
Jag ska montera en tv möbel på en vägg. Möbeln är 180 lång och fästes med 4st olika fästpunkter. På den möbeln kommer de stå en tv och lite annat sen. Så säg runt 40-50kg allt som allt. Vad ska jag använda för grejer för att de ska sitta kvar på väggen. De är äldre lägenhet med ytterväggar av lättbetong.
Tips tack
Jag ska montera en tv möbel på en vägg. Möbeln är 180 lång och fästes med 4st olika fästpunkter. På den möbeln kommer de stå en tv och lite annat sen. Så säg runt 40-50kg allt som allt. Vad ska jag använda för grejer för att de ska sitta kvar på väggen. De är äldre lägenhet med ytterväggar av lättbetong.
Tips tack
Det finns både lättbetongskruv som skruvas direkt i väggen och lättbetongplugg där du får borra hål ä, slå in pluggarna med hammare och sen använda ”vanlig” skruv att fästa med.sträss skrev:
Tjena.
Tips tack
Sök på lättbetongplugg GB alt MZK alt MEA alt
Lättbetongskruv så hittar du vad du söker.
Produkter som diskuteras: "lättbetongskruv"
Lättbetongskruv
Lättbetongskruvar är speciellt utformade för att användas i porösa material som lättbetong, lättklinker och tegel. Dessa skruvar har oftast en unik gängdesign som är optimerad för att ge en stark och säker infästning i dessa mjukare och
Läs mer
Så med andra ord skulle denna lättbetongskruv funka då utan att ens plugga ? https://www.bauhaus.se/lattbetongskruv-8x130.html
Ja, sen beror det ju lite på skicket av lättbetongen. Du bör ju känna att skruven verkligen ”drar”. Sen beroende på hur din möbel och fästpunkter ser ut får du kanske komplettera med brickor så skruven får större anliggningsyta mot möbeln.sträss skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden