9 650 läst ·
4 svar
10k läst
4 svar
Fästa träregel mot stålpelare
Hej,
Skall resa en innervägg i källaren på vårt souterrängradhus framöver (när jag lagt in Granabundergolv och spån). väggen skall gå från yttervägg till innervägg och det blir nog en standard träreglad historia. I betongtaket och betongväggar verkar det vara bäst att köra spikplugg, men i ytterväggen står det en stålpelare där jag tänkt bygga vägg.
Hur fäster man en träregel mot stål, lim?
Mvh
//Per
Skall resa en innervägg i källaren på vårt souterrängradhus framöver (när jag lagt in Granabundergolv och spån). väggen skall gå från yttervägg till innervägg och det blir nog en standard träreglad historia. I betongtaket och betongväggar verkar det vara bäst att köra spikplugg, men i ytterväggen står det en stålpelare där jag tänkt bygga vägg.
Hur fäster man en träregel mot stål, lim?
Mvh
//Per
Produkter som diskuteras: "spikplugg"
Spikplugg
Spikpluggar är infästningskomponenter designade för att användas med spik och kan användas i flera olika material. Dessa pluggar har en förförankrad spik inuti sig, vilket gör installationen snabb och enkel.
Läs mer
Hoppa över att sätt den i väggen på samma sett som du inte har någon vägg att sätta en av reglarna mitt på den nya väggen. Eller missar jag nått?
Nej du missar nog inte något, jag ville fästa yttersta regeln mot stålpelaren för extra stabilitet, men om regel mot golv och mot tak sitter ordentligt kanske det räcker. Stålpelaren sitter i ena kanten av den tänkta innerväggen.
Ny på detta med att fixa i huset, tack för ditt svar!
Förresten, vi skall lägga Granabgolv på vår gamla betongplatta. Är det bästa att skruva syllen till innerväggen i golvspån (kanske lägger in parketten innan väggen också), eller är det bättre att spika?
Mvh
//Per
Ny på detta med att fixa i huset, tack för ditt svar!
Förresten, vi skall lägga Granabgolv på vår gamla betongplatta. Är det bästa att skruva syllen till innerväggen i golvspån (kanske lägger in parketten innan väggen också), eller är det bättre att spika?
Mvh
//Per
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden