Håller på och lägger ny papp på förrådet men jag har en liten utmaning med hur jag ska fästa pappen längst in på taket där takfoten på husets tak sticker ut över. Det är ganska tight och att få in verktyg är nog inte så enkelt.
Kan jag ösa på med asfaltsklister och bara limma dit pappen? Hur hade ni gjort?
Kan jag ösa på med asfaltsklister och bara limma dit pappen? Hur hade ni gjort?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag hade nog skippat uppviket med underlaget för att förenkla. Ytpappen får du lägga så du får så högt uppvik som möjligt och skruva ordentligt mot väggen. Lång förlängare och med lite besvär så får du nog pappen på rätt ställe, 4 händer är inte fel i sånt här.Gustaf.P skrev:
Denna lösningen fungerar bra om det är råspont och underlagspapp under pannorna. Med frihängande underlagstak är det ingen höjdare, det är tyvärr väl beprövatMatti_75 skrev:
Jag tycker dock det ser ut som omotiverat jobb men bilderna kan lura mig. Det är en hårfin gräns där det blir helt hopplöst att lösa alls och då är detta en bra lösning.
Skivan längst in där råsponten slutar är en gipsskiva. Man kanske skulle sätta någon annan skiva framför som är bättre att skruva i?
Pappen som var original (år 1980) var uppvikt mot väggen men bara spikad i trekantslisterna på gavlarna där uppe.
Takfoten sticker ut typ 70cm över förrådet så det blir ganska skyddat mot väder där under.
Pappen som var original (år 1980) var uppvikt mot väggen men bara spikad i trekantslisterna på gavlarna där uppe.
Takfoten sticker ut typ 70cm över förrådet så det blir ganska skyddat mot väder där under.
Klicka här för att svara