Hej
Hoppas frågan hamnade rätt. Admin får annars flytta till rätt forumsdel...
Jag ska komplettera en ca 60 x 50 cm stor del av köksväggen med kakel för att ge lite bättre skydd än den tapet vi haft där sen köket renoverades. Har tagit bort tapeten där kaklet ska sitta. Väggen är en icke bärande, pre-fabricerad innervägg från 70-talet, bestående av MDF-skiva på reglar. Inte den stadigaste väggen med andra ord...
Min tanke är att limma kaklet men är osäker på vad jag ska använda för lim. Jag var först inne på montagelim, typ PL600, men sen hittade jag Kakel-lim. Vilket av dessa skulle fungera bäst tror ni? Eller finns det ännu bättre sätt att få upp kaklet på väggen utan att det ramlar ner?
mvh/ Moribusken
Hoppas frågan hamnade rätt. Admin får annars flytta till rätt forumsdel...
Jag ska komplettera en ca 60 x 50 cm stor del av köksväggen med kakel för att ge lite bättre skydd än den tapet vi haft där sen köket renoverades. Har tagit bort tapeten där kaklet ska sitta. Väggen är en icke bärande, pre-fabricerad innervägg från 70-talet, bestående av MDF-skiva på reglar. Inte den stadigaste väggen med andra ord...
Min tanke är att limma kaklet men är osäker på vad jag ska använda för lim. Jag var först inne på montagelim, typ PL600, men sen hittade jag Kakel-lim. Vilket av dessa skulle fungera bäst tror ni? Eller finns det ännu bättre sätt att få upp kaklet på väggen utan att det ramlar ner?
mvh/ Moribusken
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Produkter som diskuteras: "montagelim"
Montagelim
Montagelim är ett starkt, mångsidigt lim anpassat för flera material som trä, metall, plast och mer. Dess unika formel tillåter användning även under svåra förhållanden, vilket gör det användbart för projekt i alla storlekar och i olika
Läs mer
nå man kan sätta limmet på många olika sätt... i kanterna och på mitten... sicksack över allt om man använder tub och är inte alltid 100% rätt nivå påM Moribusken skrev:
Men tanken med hinken och en fixkam att man drar lite som man normalt gör med kakelbruk
Men sätten är många som det finns snickare i världen =)
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden