Hej!
Började i helgen bygga en arbetsbänk i garaget, där jag tänkte lägga i en diskho också. Diskhon är begagnad, och jag undrar lite i hur jag bäst ska fästa den i bänkskivan som är 11 mm tjock.

Tips tas tacksamt emot. Bifogar lite bilder nedan. Jag tror att hon egentligen är tänkt att fästa i en bänkskiva som är typ 30 mm tjock men jag är inte så haj på att bygga, än :rolleyes:

Bänkskivan ska alltså vila på "ramen" av 45x70, sen gör jag hål och lägger ner hon.
Frågan är alltså hur jag bäst fäster hon i 11 mm-skivan, eller om jag ska bygga något utöver för att fästa i?
Limma?

Dom "clips" som sitter i hon är delvis hela, så några såna verkar gå att återanvända (begriper dock inte riktigt vad dom ska fästas i)

En arbetsbänk under konstruktion med en omonterad, begagnad diskho och vattenkran ovanpå.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Begagnad diskho placerad på omonterad träram med bänkskiva och monteringsdetaljer synliga.
Skapa konto
Arbetsbänk under konstruktion med bänkskiva, träram och fästclips för diskho.
Skapa konto
Närbild på en begagnad diskhon och dess fästanordningar mot en träbänkskiva.
Skapa konto
Brun bänkskiva som ska användas för att bygga arbetsbänk med diskho i garage.
Skapa konto
Närgransad vy av en 11 mm tjock bänkskiva med suddig bakgrund av ett rörigt garage.
Skapa konto
Obyggd arbetsbänk med träram och en uppmätt bänkskiva ovanpå i ett garage, bredvid rörinstallationer.
Skapa konto

taggarna på clipsen ska ligga an mot underkant bänkskiva och man spänner fast de med skruvarna ,troligen är clipsen avsedda för 30 mm tjock skiva

T tergo skrev:
taggarna på clipsen ska ligga an mot underkant bänkskiva och man spänner fast de med skruvarna ,troligen är clipsen avsedda för 30 mm tjock skiva
Jo det är det jag misstänkte.
Hur göra? Kan man köpa nya clips för tunnare skiva? Eller så kan jag göra skivan tjockare just där clipsen ska klämma åt? Underifrån alltså

Tror det börjar formeras en idé i min hjärna nu :thinking: återkommer med resultat (om det blir bra)

Det fick bli klossar av överbliven golvlist att sätta mellan.

Klossar av golvlist används som distans mellan en vägg och en metallstruktur ovanför.
Skapa konto

Pågående köksinstallation med omonterade golvlistklossar och verktyg på betonggolv.
Skapa konto

• Gilla
tergo
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.