Hej!
Började i helgen bygga en arbetsbänk i garaget, där jag tänkte lägga i en diskho också. Diskhon är begagnad, och jag undrar lite i hur jag bäst ska fästa den i bänkskivan som är 11 mm tjock.
Tips tas tacksamt emot. Bifogar lite bilder nedan. Jag tror att hon egentligen är tänkt att fästa i en bänkskiva som är typ 30 mm tjock men jag är inte så haj på att bygga, än
Bänkskivan ska alltså vila på "ramen" av 45x70, sen gör jag hål och lägger ner hon.
Frågan är alltså hur jag bäst fäster hon i 11 mm-skivan, eller om jag ska bygga något utöver för att fästa i?
Limma?
Dom "clips" som sitter i hon är delvis hela, så några såna verkar gå att återanvända (begriper dock inte riktigt vad dom ska fästas i)
Började i helgen bygga en arbetsbänk i garaget, där jag tänkte lägga i en diskho också. Diskhon är begagnad, och jag undrar lite i hur jag bäst ska fästa den i bänkskivan som är 11 mm tjock.
Tips tas tacksamt emot. Bifogar lite bilder nedan. Jag tror att hon egentligen är tänkt att fästa i en bänkskiva som är typ 30 mm tjock men jag är inte så haj på att bygga, än
Bänkskivan ska alltså vila på "ramen" av 45x70, sen gör jag hål och lägger ner hon.
Frågan är alltså hur jag bäst fäster hon i 11 mm-skivan, eller om jag ska bygga något utöver för att fästa i?
Limma?
Dom "clips" som sitter i hon är delvis hela, så några såna verkar gå att återanvända (begriper dock inte riktigt vad dom ska fästas i)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Produkter som diskuteras: "arbetsbänk"
Arbetsbord Master 600 Wolfcraft
Ergonomiskt bord för varje kroppshålling
1 999 kr inkl moms
Läs mer
Jo det är det jag misstänkte.T tergo skrev:
Hur göra? Kan man köpa nya clips för tunnare skiva? Eller så kan jag göra skivan tjockare just där clipsen ska klämma åt? Underifrån alltså
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Fästa hörn av STORÅ loftsäng i taket – tips?
Möbelsnickeri -
Hur lösa transport från Holland av 400 kg bänkskiva
Övrigt husrelaterat -
Fästa klinga på Huskvarna Rx 250. Vad behöver jag köpa?
Verktyg & Maskiner -
Vad behöver jag för lim för att fästa ihop plexiglas med trä utomhus?
Utbyggnad och tillbyggnad -
Fästa horisontal skiva/avläggningsyta med PL400?
Byggmaterial & Byggteknik