Ville ha lite råd innan jag kontaktar en firma som vill ha n kvarts miljon för kanske något som är gratis.

Vi har/hade ett badrum på vån2 där det finns

Dusch
Toalett
Handfat
Anslutning för tvättmaskin

Nu valde vi att göra om ett rum på vån1 med Dusch och tvättstuga. Toaletten där uppe nu ska bara ha Toalett och handfat.

Min fråga är, avloppet till duschen har ju vatten kvar i sitt vattenlås, men jag tänker inte ha en dusch där uppe.

Kan man lägga plastmatta på plastmatta för att slippa riva ut allt? Och kan man istället gipsa väggarna för att slippa se den fula 80 tals plastmattan på väggen? Och vad kan jag göra åt avloppet från duschen?

Jag hade rivit ut dom gamla mattorna, bör inte vara ngt jättejobb. Gjut igen golvbrunnen, gipsa väggarna med renoveringsgips (om det behövs) och lägg in ny matta.

Larsa Larsa skrev:
Jag hade rivit ut dom gamla mattorna, bör inte vara ngt jättejobb. Gjut igen golvbrunnen, gipsa väggarna med renoveringsgips (om det behövs) och lägg in ny matta.
Låter bra, gav precis 120 tusen för vårt nya, vill bara fräscha upp det gamla då barnen använder det för toalettbesök och borsta tänderna.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.