Ska snart till att bygga hus där jag och min sambo har bestämt oss att måla fasaden i järnvitriol. Men vi har svårt att bestämma oss vilka färger som kommer att passa till fasaden. Vilken färg på teglet, fönster, dörrar och plåtar mm? Såg en bild med mörkröda fönster vilket jag tyckte såg bra ut. svart tak med svarta plåtdetaljer kanske?
någon som har erfarenhet av detta? Någon som har någon bild?

Tack på förhand.

Måla är en sak, dränka är en annan. Måla är det samma som att det kn bli randigt, Dränka är att göra det före uppsättning av panelen. Vi har dito med engelskröd kulör runt omfattningarna, som är lite mörkare än vanlig röd kulör och det mallar väldigt bra. Framför allt att det skriker inte, mera lire soft.

Vi har järnvitrol med alla detaljer svarta (fönster, dörrar, plåt, lampor, tak osv) hade jag gjort om det idag hade jag nog valt gråa eller silvriga detaljer

• Gilla
MetteKson
  • Laddar…
Det lutar åt det gråa hållet.tack för svar

Vi har svart plåttak och ljus/mellangrått på fönsterfoder och knutbrädor till vår stuga med järnvitriol.

Om man är jättepetig med att alla detaljer som tak, armaturer, fasadmätarskåp, fönster, bleck, markiser, ... ska matcha är det nog lättare att ta svart än någon grå kulör.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.