Byggahus.se
I jakten på kWh skruvade jag lite på pannan…som en effekt av mitt skruvande tycker resten av familjen att duschen blivit kallare…själv duschar jag snabbt och hinner inte märka det… jag tog en bild på de ursprungliga inställningarna men jag har dessvärre lyckats radera den…! Idag provade jag att höja Max framledning med 2C o justering med 2C…vi får se gissar jag. Något tipse?

Digital termostat med display, knappar och inställningar för temperatur och luftkvalitet på svenska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bilderna brukar hamna i ”papperskorgen” per automatik, å där raderas de sedan efter x antal dagar.

Vad är det för panna? Tillverkare och modell?

Framledning, kurvlutning & förskjutning har ingenting med tappvarmvattnet att göra utan bara med radiatorkretsen.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Inställningarna för framledningstemp och värmekurva borde inte ha något med tappvattnet att göra.
Sen känns "min framledning" på 30 grader fel. Det kommer att bli väldigt varmt inne då framåt våren.

• Gilla
stugan_i_skogen
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Framledning, kurvlutning & förskjutning har ingenting med tappvarmvattnet att göra utan bara med radiatorkretsen.
Demmpa Demmpa skrev:
ja så borde det ju vara. Jag vet inte vad jag kan ha rört för att påverka vattentemperaturen. Pannan är en CTC 1550.

S sepani skrev:
ja så borde det ju vara. Jag vet inte vad jag kan ha rört för att påverka vattentemperaturen. Pannan är en CTC 1550.
Om det nu är så vill säga, själv upplever jag ingen skillnad och tror faktiskt inte jag rört något som har med det att göra

Det du visar på panelen har inget att göra med tappvattnet/varmvatten. Det borfe finns info om tappvattentemperatur. Borde väl ligga på ca 65-75°

Digital display med text, knappar, grönt sken, visar elektriska inställningar eller mätvärden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Demmpa Demmpa skrev:
Här har du manualen,
[länk]

Eftersom den inte har en beredare utan en kamflänsslinga som innehåller 5 liter så behöver panntemperaturen vara kanske runt 50°.

Panntemperatur är 50C, nedre (?) 45C. I övrigt ser det ut enligt bild

Mät vad du faktiskt har för temperatur på tappvarmvatten i badrummet så vet du om något måste åtgärdas. Är tempen så låg att man inte får den duschtemperatur man vill skulle jag påstå att det finns legionellarisk.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.