M
Jag ska riva en liten sommarstuga på cirka 60 m2, upptäckte idag att de såklart tilläggsisolerat med lösull på vinden — JIPPIE!! 🤣

Kan jag slänga det på min vanliga återvinningscentral? Tänkte mest för att det flyger och yr så lätt i vinden.

A
M Måstegöraalltsjälv skrev:
Jag ska riva en liten sommarstuga på cirka 60 m2, upptäckte idag att de såklart tilläggsisolerat med lösull på vinden — JIPPIE!! 🤣

Kan jag slänga det på min vanliga återvinningscentral? Tänkte mest för att det flyger och yr så lätt i vinden.
Ja det ska slängas på återvinningen, men du behöver transportera det så att du inte sprider det längs vägen..
Våran anläggning så måste vi tömma säckarna ur sitt innehåll och slänga plastsäckarna på separat ställe eller återanvända dom..

• Gilla
Måstegöraalltsjälv och 1 till
  • Laddar…
Fyll stora säckar minst 240L, även lätt att hantera.
Eller hur hade du tänkt transportera?

Redigerat:
  • Gilla
Måstegöraalltsjälv
  • Laddar…
M
Rejäl skrev:
Ja det ska slängas på återvinningen, men du behöver transportera det så att du inte sprider det längs vägen..
Våran anläggning så måste vi tömma säckarna ur sitt innehåll och slänga plastsäckarna på separat ställe eller återanvända dom..
Ja det låter ju ju rimligt! 👍👍

M
A AndersS skrev:
Fyllvstora säckar minst 240L, även lätt att hantera.
Eller hur hade du tänkt transportera?
Kommer att skala av taket med gripen på min Huddig 1260, tänkte därefter plocka ut lösullen med planerskopan som sitter på grävaggregatet bak. Lasta på mitt släp, lägga en tjock plyfa över, spänna ner så det blir kompakt och ej yr runt under transport.
Estimerar att det är 30 m3 fluff, har ca 4 km till ÅVC.

De som jobbar på återvinningarna brukar oftast bara riktiga människor, och sådana går det att prata med. Visa innehållet i den första säcken, så lär du kunna slänga resten oöppnade.

Jag har en gång blivit tvingad att tömma en stror säck en blåsig dag, så nu vet de. ”Akta. Det är han med sågspånet, låt honom slänga hela säcken” hörde jag sist.

• Haha
  • Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
M
Hep Hep skrev:
De som jobbar på återvinningarna brukar oftast bara riktiga människor, och sådana går det att prata med. Visa innehållet i den första säcken, så lär du kunna slänga resten oöppnade.

Jag har en gång blivit tvingad att tömma en stror säck en blåsig dag, så nu vet de. ”Akta. Det är han med sågspånet, låt honom slänga hela säcken” hörde jag sist.
👍
😂👍

Hep Hep skrev:

Det är därför man alltid kör med genomskinliga säckar.

• Gilla
Måstegöraalltsjälv
  • Laddar…
A
I vår kommun så SKA säcken inte slängas i med det sorterade skräpet:

Förbered ditt besök​

Sorterar du redan hemma när du packar bilen kan ditt besök hos oss gå smidigt.

• Sortera innehållet hemma i olika säckar
  • Töm sedan dina sorterade säckar i rätt container
  • Ta med säckarna hem om du vill återanvända dem eller släng dem i behållaren för säckar bredvid containern

• Gilla
Måstegöraalltsjälv
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.