Byggahus.se
  • Gilla
mehe
  • Laddar…
Om inte annat avtalats så brukar Måleriföretaget ansvara för "sina ytor" tills att det är besiktigat.

• Gilla
soa
  • Laddar…
Dom kan ha gjort en syn och överlämnat ytorna. Men knäcker dom väggen kan jag inte tänka mig att det ligger på målaren.

Om byggfirman har slarvat, vilket det beskedet verkade tyda på (att de skulle betala).
Men sen kan ju någon mer insatt att kunden tex sa att väggen hade ett visst material/tjocklek som sedan inte visade sig stämma, det vill säga byggfirman har inte slarvat utan kunden... därav det andra beskedet att kunden skall betala för målaren.

Man vet ju inte riktigt...

• Gilla
bygghagberg
  • Laddar…
Kunden är ju inte sakkunnig, utan det är byggfirman. Om väggen inte höll måttet så borde firman ha reagerat och påpekat det för kunden.

• Gilla
tobbetk
  • Laddar…
useless useless skrev:
Kunden är ju inte sakkunnig, utan det är byggfirman. Om väggen inte höll måttet så borde firman ha reagerat och påpekat det för kunden.
Och det kanske var det som hände? Företaget reagerade på en felbyggd vägg? Det blev "bara" en spricka.
Och sedan ändrade de på konstruktionen på kökssidan så det skulle hålla bättre.

Jag säger varken bu eller bä när det är så lite sagt. Jag reagerar också på att byggfirman INTE tar på sig hela kostnaden. Inte ens vid vidare kontakt med företaget. Det får mig att vilja höra byggfirmans syn på saken....

hsd
Knivigt läge, det råder fri prissättning
Som grossist får jag inte uppge en ca-prislista
Däremot kan jag som grossist ange mitt försäljningspris och lämna rabatt på detta pris

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.