Har kittat om 3 st fönster på sommar stugan i somras och nu till vintern har fåglarna börjat att äta på kittet, och kittet som jag köpte innehåller inte linolja utan polymeriserade vegetabiliska oljor och högmolekylära mjukgörare.
men det värkar vara gått det med, har läst om att vitpeppar kan var bra. Eller finns det kitt som som är bättre mot fåglar, och dom är bara på dom ny kittade fönstren.

Fönsterkarm med spår och skador på nytt kitt som peckats av fåglar. Fönsterkarm med nytt kitt, delvis bortplockat av fåglar. Skadat fönsterkitt på hörnet av ett fönster på en sommarstuga, tecken på att fåglar ätit på det. Nysatt fönsterkitt med gnagspår från fåglar på fönsterkarmen av en sommarstuga.

Sätta upp ett fågelbord ? (med frön men också givetvis fönsterkitt utspritsat...;))

Det är talgoxen som gillar kittet, På med mycket färg så kan det klara sig

I InsidersUnited skrev:
Sätta upp ett fågelbord ? (med frön men också givetvis fönsterkitt utspritsat...;))
Jag har ett fågelbord som jag matar fåglarna på och även talgbollar har dom, men kitt värkar vara gått det med. Kanske lite eftermiddags gått på vintern.

J jonaserik skrev:
Det är talgoxen som gillar kittet, På med mycket färg så kan det klara sig
Jag har målat kittet två gånger efter kittning så det bör räcka.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.