2 047 läst · 6 svar
2k läst
6 svar
Fästa sockel kring köksö med 45x95 träram, så den går att ta loss enkelt?
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 569 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 569 inlägg
Den är alltså 95mm hög och jag har sågat till remsor av 18mm spånskiva som är folierad på båda sidor 90mm höga.
Nu vill jag att de ska gå ganska lätt att ta bort i framtiden om man skulle vilja ändra färg på dem eller så.
(Jag tänkte ha nån typ av aluminiumvinkel i hörnen för att dölja den sågade änden)
Vill helst inte ha någonting som syns på utsidan
Nån som har nåt tips?
Nu vill jag att de ska gå ganska lätt att ta bort i framtiden om man skulle vilja ändra färg på dem eller så.
(Jag tänkte ha nån typ av aluminiumvinkel i hörnen för att dölja den sågade änden)
Vill helst inte ha någonting som syns på utsidan
Nån som har nåt tips?
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Hängde inte riktigt med i själva utförandet men plugg?
Renoverare
· Näverkajakens födelseort
· 797 inlägg
Sätt vinklar som du filar nyckelhål i och skruv i benen att hänga på
Såg nu att det är en sockel av 2"4"
Då skulle jag köra med nyckelhålsbleck i din sockel och en kullrig skruv i regeln
Såg nu att det är en sockel av 2"4"
Då skulle jag köra med nyckelhålsbleck i din sockel och en kullrig skruv i regeln
Redigerat:
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 569 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 569 inlägg
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 569 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 569 inlägg
Fräste ner biltemabrickorna i sockeln med handöverfräsen, monterade skruvar i ramen under köksön. Började med en skruv i ena änden, borrade sen ett hål i sockeln vid de andra två brickorna och satte dit spetsen av en avklippt dyckert, så jag med spiken kunde göra ett märke i ramen som utgångspunkt till var resten av skruvarna skulle sitta.
Så sockeln är på plats runt köksön nu.
Så sockeln är på plats runt köksön nu.
Produkter som diskuteras: "dyckert"
Dyckert
Dyckertspikar är särskilt utformade med ett koniskt format spikhuvud, vilket gör att de kan sjunka in i materialet efter infästning. Denna funktion gör att spikhuvudet blir nästan osynligt efter infästning, vilket gör dyckertspikar till ett
Läs mer
Renoverare
· Näverkajakens födelseort
· 797 inlägg
Produkter som diskuteras i tråden