Hej.
Jag har just köpt en begagnad lampa som ska fästas i tak utan krok. Jag fattar bara inte hur. Ska sägas att sånt här (läs: allt som innefattar skriva eller bygghandel) inte är min hemmaplan.
På bilden av det som ska fästas så är de avlånga hålen som är mittemot varandra vågrätt och upprätt. Alltså går det inte med en ”vanlig” fästskena(?)
vore tacksam för svar då jag vill få upp den här lampan innan Putin knackar på dörren.
i vanlig ordning (för min del) så mottages hjälp (även sådana klädda med glåpord och irritation) gärna!
Tack på förhand och ja, jag vet, Putin har ingen hjälp av någon så handlös som jag. tack igen.
Jag har just köpt en begagnad lampa som ska fästas i tak utan krok. Jag fattar bara inte hur. Ska sägas att sånt här (läs: allt som innefattar skriva eller bygghandel) inte är min hemmaplan.
På bilden av det som ska fästas så är de avlånga hålen som är mittemot varandra vågrätt och upprätt. Alltså går det inte med en ”vanlig” fästskena(?)
vore tacksam för svar då jag vill få upp den här lampan innan Putin knackar på dörren.
i vanlig ordning (för min del) så mottages hjälp (även sådana klädda med glåpord och irritation) gärna!
Tack på förhand och ja, jag vet, Putin har ingen hjälp av någon så handlös som jag. tack igen.
Det går från bilderna inte att exakt avgöra hur armaturen ska skruvas upp. Du vet tydligen vilka hål som ska användas, då är det bara att märka upp för dessa hål i taket och borra och trycka i lämplig plugg.
Ta bättre bilder på grejorna så går det kanske att vara mer exakt.
Ta bättre bilder på grejorna så går det kanske att vara mer exakt.
Verkar som du saknar "bygeln" i första bilden (den visar 3 olika sätt att montera dito, takuttag, dosa o direkt i taket)
Den har två mindre skruvas där man hakar i takkoppen, den silvriga med två spår på sidorna, vrider och drar åt skruvarna..
Edit: blev lurad av bilderna, dom första bilderna stämmer inte med vad du har, den silvriga koppen som ses i din första bild verkar bestämt vara kupan som montera mot den svarta... tror ändå att det fattas ngn form av vinkelbläck som ska skruvas upp i taket.
Den har två mindre skruvas där man hakar i takkoppen, den silvriga med två spår på sidorna, vrider och drar åt skruvarna..
Edit: blev lurad av bilderna, dom första bilderna stämmer inte med vad du har, den silvriga koppen som ses i din första bild verkar bestämt vara kupan som montera mot den svarta... tror ändå att det fattas ngn form av vinkelbläck som ska skruvas upp i taket.
Hej. Är i stort behov av enkel (?) vägledning (ni pin intended) Hur ska jag koppla ihop taklampan med kablarna från taket i sockerbiten som har 2 ingångar och en grön/gul kabel som är fastskruvad i lampan separat?
Tacksam för hjälp och förlåt min bristande allmänbildning.
Vänligen, David
Tacksam för hjälp och förlåt min bristande allmänbildning.
Vänligen, David
Lampan kom upp. Den grön/gula sladden kapades och den grön/gula från taket fick agera förstafiol. Hör ni inget mer innan nyår så har kåken brunnit upp.
Tack för alla svar och tiden ni tog er. Uppskattar det!
vänligen, David
Tack för alla svar och tiden ni tog er. Uppskattar det!
vänligen, David
Liknande trådar
-
Plafond och takkrok?
Belysning -
Gipsvägg på befintlig vägg, hur fästa reglar i tak mm?
Byggmaterial & Byggteknik -
Skruva fast plafond i takkrok, blir bara sned
El -
Plafond som kan fästas i befintlig takdosa i badrummet - finns såna plafonder?
Badrum -
Fästa plafondlampa i gipstak (ca 1,7kg)
Byggmaterial & Byggteknik