Hejsan har idag en väldigt grund "smyg" som jag tror det heter.

Den som bott här innan oss har då monterat fönsterbänkar med konsoler. Dessa bänkar har blivit helt bananformade på väldigt kort tid. Vill fästa "riktiga" fönsterbrädor.

Undrar om jag köper mdf skivor skär ut dessa. Putsar bort färgen på smygen kör trälim mellan smyg och ny fönsterbräda, sedan skruvar ovanifrån ner i smygen och sedan spacklar och målar vitt. Är detta en rimlig lösning? Missade jag nått. Tar gärna tips. Är inte så händig när de kommer till trä så vill försöka göra lättaste möjliga lösningen tyckte detta kändes så.

Mvh

Bästa svaret

Ja, fast jag hade inte valt MDF. Det är ett kvalificerat elände att såga i, att måla, och att ha där det förekommer minsta lilla fukt eller vatten för det tål det inte heller. Köp hellre hyllplan i massivt trä, finns på våra vanligaste gubbdagis, och gör i övrigt som du skrev.

• Gilla
ErikC89
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
Ja, fast jag hade inte valt MDF. Det är ett kvalificerat elände att såga i, att måla, och att ha där det förekommer minsta lilla fukt eller vatten för det tål det inte heller. Köp hellre hyllplan i massivt trä, finns på våra vanligaste gubbdagis, och gör i övrigt som du skrev.
Tack så mycket! Kör på hyllplan i massivt trä då.

• Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.