2 714 läst · 4 svar
3k läst
4 svar
Fästa fönsterbänk av granit?
Hej!
Vi har ett hus med sten i alla fönster utom i köket som är renoverat, nu vill vi sätta in slipade granitskivor där som vi sett på Bauhaus, jag funderar dock på vilket "klister" man skall applicera under skivan?
Vart köper man det?
mvh
Jan
Vi har ett hus med sten i alla fönster utom i köket som är renoverat, nu vill vi sätta in slipade granitskivor där som vi sett på Bauhaus, jag funderar dock på vilket "klister" man skall applicera under skivan?
Vart köper man det?
mvh
Jan
Moderator
· Stockholm
· 52 706 inlägg
Kör PL400, Pl600 är tänkt som en miljöväånlig ersättare till PL400. Men den funkar inte enl. mina erfarenheter. PL400 är ett fantastiskt lim. PL600 är något bättre än vanlig latex fog som lim.
offT: Att PL400 är mer miljövänligt är en sanning med modifikation... Anledningen är snarare att det påverkar fertiliteten hos män negativt, därav så vill inte facket / arbetsmiljöverket ha sådant på bygget.
onT: Vidhäftningen 400 vs 600 bör vara likvärdig, däremot kräver 600 större tryck under härdtid samt kräver generellt längre härdtid. Det finns likvärdiga (billigare) konkurrenter.
onT: Vidhäftningen 400 vs 600 bör vara likvärdig, däremot kräver 600 större tryck under härdtid samt kräver generellt längre härdtid. Det finns likvärdiga (billigare) konkurrenter.