Finns lim som sitter som berget att köpa, limmade en staket ände mot tegel i fjol då vi inte heller ville borra i teglet. Det räckte gott och väl

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Ok, låter ju bra. Kanske bättre än dubbelhäftande tape då?
Kommer du ihåg vad det var för lim du använde?

Jag har limmat lite utomhus med PL400 efter tips från forumet. Det verkar hålla bra....

• Gilla
peter nielsen roland
  • Laddar…
De gör jag inte dessvärre men vet att jag köpte det på beijer. Troligtvis en casco av någon model

• Gilla
peter nielsen roland
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Jag har limmat lite utomhus med PL400 efter tips från forumet. Det verkar hålla bra....
Även på tegel?

P peter nielsen roland skrev:
Även på tegel?
Vilket kvalitets-bygglim som helst löser det.
Ett av dom bättre:
Men bostic, Casco och andra duger också, dagens limmer är ofta starkare än underlaget😎

Redigerat:
  • Gilla
peter nielsen roland och 1 till
  • Laddar…
Även på tegel?
Nej men jag hade förväntat mig att det fungerar. Det finns också stenlim jag använt nån gång men det är fruktansvärt på alla sätt. Du får aldrig bort det du limmat dit. Och inte limmet heller.

• Gilla
peter nielsen roland
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Ett av dom bättre:
[media]
Ok, tack då b
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Nej men jag hade förväntat mig att det fungerar. Det finns också stenlim jag använt nån gång men det är fruktansvärt på alla sätt. Du får aldrig bort det du limmat dit. Och inte limmet heller.
Ok, låter dåligt med stenlim. Vill gärna kunna ta bort det

O
Så dubbelhäftande tape är inget bra alternativ?
Nej, det kommer att hålla i 10-14 sekunder och sen ramlar den ner.

Jag hade undvikit lim också. Det är lättare att laga små borrhål i tegel än det är att knacka bort limmet sen.

C camaro z28 skrev:
Varför inte borra?
Har tummen mitt i handen, och det är bara en liten smart ringklocka jag ska fästa. Borde väl gå att lösa med lim/tape?

D Dilato skrev:
Ett av dom bättre:
[media]Men bostic, Casco och andra duger också, dagens limmer är ofta starkare än underlaget😎
Tack. Går det att ta bort sen utan att underlaget förstörs helt och utan att vara allt för besvärligt?

Tack. Går det att ta bort sen utan att underlaget förstörs helt och utan att vara allt för besvärligt?
Någon slags märke kommer bli när du tar bort den oavsett hur du gör.. alternativet är att den ramlar ned. Jag hade valt det jag tipsade om tidigare. Det räcker nog med ett par klickar..

• Gilla
peter nielsen roland
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.