Min vana trogen håller jag utkik efter vad som är på gång inför 2016.
Några snabba här: Natur och mörker, smutsiga pasteller och varma metaller fortsätter att vara populärt och utvecklas. Antracitgrå, mörk rost, mörk lila, senapsgul, gråbeige, aprikosrosa, ljust blå och mintgrön.
Metallerna blir mer patinerade och kombineras med polerat. De mörkare kulörerna kommer starkt och paras med ljust naturträ. Man målar både vägg, golvlister och dörrfoder i samma kulör. Det blir en vacker helhet och framhäver rummet. Mönstrade klinkers.

Du kan läsa blogginlägget här: Färgtrender och populära material 2016

G
Skönt att slippa se svenneminimalismen med allt målat i vitt. Så sjukt trist med alla stereotypa sjukhusmiljöer man ser i bostadsannonserna,

gäst skrev:
Skönt att slippa se svenneminimalismen med allt målat i vitt. Så sjukt trist med alla stereotypa sjukhusmiljöer man ser i bostadsannonserna,
Tack, jag håller med! Det är så mycket fint man kan göra med färg.

G
Fin sammanställning, men jag tror att du har missat en färg, den kalla blåbärsgrå som har gått till att bli lite gråare. Rosa tror jag är på väg ut, den har varit stark i tre-fyra år nu, den kommer nog fejda ut till beige och försvinna. Men helt klart att det går till smutsigare och "fulare" färger efter baby-pastellerna. Väntar på att se rice ändra sitt färgschema...

gäst2 skrev:
Fin sammanställning, men jag tror att du har missat en färg, den kalla blåbärsgrå som har gått till att bli lite gråare. Rosa tror jag är på väg ut, den har varit stark i tre-fyra år nu, den kommer nog fejda ut till beige och försvinna. Men helt klart att det går till smutsigare och "fulare" färger efter baby-pastellerna. Väntar på att se rice ändra sitt färgschema...
Tack, ja den finns med i trenderna. Och mer blått i flera nyanser kommer, och en trend som jag tycker om att det blir moderna varianter på är Art Deco.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.