Hej
Vi målade om en liten förrådsbyggnad på tomten och färgen var perfekt (i huvudet)
Vid färdigt resultat vet jag inte riktigt vad jag tycker.
Vad ska man tänka på tycker du när det gäller färgsättning av sekundära byggnader kring boningshuset? Nu är det ljusgrått med vita knutar, borde jag måla det helvitt? Förslag på hur jag ska färgsätta tas tacksamt emot!
Vi målade om en liten förrådsbyggnad på tomten och färgen var perfekt (i huvudet)
Vid färdigt resultat vet jag inte riktigt vad jag tycker.
Vad ska man tänka på tycker du när det gäller färgsättning av sekundära byggnader kring boningshuset? Nu är det ljusgrått med vita knutar, borde jag måla det helvitt? Förslag på hur jag ska färgsätta tas tacksamt emot!
Tycker jag själv också egentligen men då fasaden på huset är marmorockplattor så får det en ”levande” kulör, vid regn blir det mörkt & vid sol ljust. Därmed supersvårt att pricka rätt kulör till förrådet byggt i trä. Testade igår att måla en del vitt för att fånga upp det vita som återfinns på huset. Hur funkar det enligt er andra?Z z_bumbi skrev:
Kom på att det var en rätt dålig bild jag la upp, här kommer en annan,Tomture61 skrev:
förrådsbyggnaden står på baksidan och då det finns en del vitt på boningshuset tänkte jag att det borde funka att köra förrådet i helvitt?
Jag tycker förrådet borde ha detaljer i mörkrött precis som huset för att passa in bättre.
Klicka här för att svara