Byggahus.se
  1. Byggahus.se är oberoende på konsumentens sida Regler

Färgsättning fönster mexitegel

1. M
    Medlem · 18 inlägg

Margaretan

Medlem
    Jag måste byta fönster på min vitgråa mexitegelvilla från -72.

Nu är det svartbruna jätterisiga träfönster med svarta bläck. Jag bytte de stora partierna+dörr i vardagsrummet för ett år sedan och valde då vita aluminium på utsidan och vitt på insidan.
    Jag har inte satt nytt foder och nya bläck runt dessa än. Jag är inte helt säker på att det var ett bra val med vitt…. Men nu antar jag att jag får fortsätta med det runt om… eller?

Vita fönster och vitt foder tror jag inte blir bra mot det gråa så jag funderar på om det skulle bli snyggt med vita fönster och svart foder och bläck eller om det skulle se tokigt ut. Jag kan inte hitta exempel på att någon valt det någonstans.

Jag vill inte bli tvungen att ändra färgsättningen på huset mycket och börja måla typ rött, grönt, blått eller göra så att det blir väldigt modernt med grått och zink. Klassiskt snyggt eller 70-tal funkar för mig.

Vad tror ni, vita fönster och svart foder eller välja en annan färg på fönster på resten av huset? Blir det helkonstigt tro?

2. M
    Medlem · 18 inlägg

Margaretan

Medlem
    Lyckas inte uppdatera mitt eget inlägg med bilder så här kommer de istället i ett svar.

3. Lise Lotte
    Medlem · 1 inlägg

Lise Lotte

Medlem

• Laddar…
  4. M
    Medlem · 18 inlägg

Margaretan

Medlem
    Vill du skicka en bild?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.