Medlem
· Väster götaland
· 387 inlägg
Målade fönster igår sen på vissa ställen reser sig färgen? Innan tvättade jag med fönsterputs, dock inte mellan fönstren men där har det inte rest sig. vad gör man nu?
Bästa svaret
Besserwisser
· östergötland
· 2 126 inlägg
Skrapar slipar och målar om..
Gissar att din nya färg inte gillar sällskapet av din gamla färg
Gissar att din nya färg inte gillar sällskapet av din gamla färg
Fönsterputs är inget tvättmedel för målning men ser väldigt konstigt ut för den färgen borde inte lösa upp någon gammal färg. Du får skrapa bort alltihop slipa o grunda ev. Spackla i värsta fall bredspackla med snickerispackel o måla om
Medlem
· Väster götaland
· 387 inlägg
Verkar som det skett i viss mån även inne i fönstret. Tror det blivit nåt koaz med den gamla färgen som satt innan
Jäkla sketfärg
Jäkla sketfärg
Du måste spärra vad det nu är som ligger under och orsakar problem. Slipa ner och måla förslagsvis sedan med två strykningar Beckers panelgrund innan slutstrykning 1-2 ggr med lackfärgen.
Alternativt använder du en oljebaserad grundfärg.
Alternativt använder du en oljebaserad grundfärg.
Vad hade du för färg innan var fönstret laserat med lack på i såll behöver man tvätta slipa o grunda med häftgrund före stoppgrund kan också vara så att fönsterputsen lnnehåller någon fet ingrediens för blanka fönster vet inte gissar bara men tycker det ser konstigt ut
Om du inte hunnit måla allt du skulle måla så köp en lösningsmedel baserad färg till resterande fönster.
Slippa lite lätt så ytan blir mattare , tvätta med målartvätt och måla på med lösningsmedelbaserat. Säljs fortfarande men yrkesfolk som målar varje dag använder det inte för att undvika ångorna.
Slippa lite lätt så ytan blir mattare , tvätta med målartvätt och måla på med lösningsmedelbaserat. Säljs fortfarande men yrkesfolk som målar varje dag använder det inte för att undvika ångorna.
Samma hände mig. Hur gjorde du sedan? Jag har slipat ner all färg. Vågar jag måla med samma färg igen? Eller grunda med annan färg?B Bockstensmannen skrev:
Samma hände mig också. Vad är knepet för att komma vidare?