Byggahus.se

Färgborttagning och dyl.

1. D
    Medlem Nivå 1
    Hej allihopa!
    Äntligen har jag hittat hit, till ett för mig, nytt forum, där det verkar finnas flera drösar med kompetenta och erfarna människor.

Nu ska vi renovera i vår hall och innerdörrarna (4 st) ska målas om, ev sprutlackeras om.
    Först nu har jag börjat ta bort färglagerna på dem och kommit ner till grundlagret, träet (där är sååå många gamla lager färg, fult!!). Färgborttagning är dyr och man måste konsumera väldigt mycket, det blir även kladdigt. Nu har jag börjat skrapa bort färgen med hjälp av en mindre skrapa, detta går inte snabbt, men det skadar heller inte träet. Finns det någon bättre metod? Någon färborttagning som inte skadar träet, är lite billigare och drygare, ev. större mängd.

Ingenting som gör att fiber och dyl reser sig och att jag får problem med dörrarna när de ska målas. Det är trots allt väldigt gamla dörrar, och detta vill jag såklart behålla...

NÅGON? Någon som kan någonting om detta eller kan ge mig ett bra tips. Fingrarna börjar svullna här hemma efter allt skrapandes.....

MVH Danniela.

2. V
    Medlem · Nivå 13