Hej,
Jag vill fräscha upp vårt badrum som har en beige fog mot ojämna kakelkanter (se bild) genom att färga fogen svart. Är det någon som har erfarenhet av/vet hur det blir?
I några hörn har den som gjor badrummet dessutom dragit en siliconsträng (syns också på bilden) från tak till golv, går den också att färga eller kommer det i så fall vara beiga streck där?
Tacksam för råd, tack för ett suveränt forum
Jag vill fräscha upp vårt badrum som har en beige fog mot ojämna kakelkanter (se bild) genom att färga fogen svart. Är det någon som har erfarenhet av/vet hur det blir?
I några hörn har den som gjor badrummet dessutom dragit en siliconsträng (syns också på bilden) från tak till golv, går den också att färga eller kommer det i så fall vara beiga streck där?
Tacksam för råd, tack för ett suveränt forum
Hej, och välkommen..
Jag tror det är svårt att få ett tillfredsställande, hållbart slutresultat med att färga fogen svart.
(Dessutom kommer det att ge ett väldigt "märkligt" rutigt utseende)
Är det normal silikon går den inte att måla.
Jag tror det är svårt att få ett tillfredsställande, hållbart slutresultat med att färga fogen svart.
(Dessutom kommer det att ge ett väldigt "märkligt" rutigt utseende)
Är det normal silikon går den inte att måla.

Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 2 552 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 2 552 inlägg
Jag har använt svart fogfärg på vit fog i ett kök en gång. Det blev toppen och satt som berget men det är en del jobb med att få dit färgen och sedan få bort överflödet från plattorna. Kan tänka mig att det kommer vara besvärligt med så ojämna kanter. Färgen fäster inte på silikon (vilket ingen färg gör).B Balthazaar skrev:Hej,
Tacksam för råd, tack för ett suveränt forum![]()
Tack for kommentaren, Tror inte att det rutiga ser så märkligt ut, kollat in lite badrum med vit kakel svart fog och svarta detaljer och det är det vi gillarGoForIt skrev:
Klicka här för att svara